Parkerin uusi kuorma-auton F3-hydraulipumppu on helppo kytkeä ja vapauttaa27.06.2016 11.06
Parker F3-pumppu on kehitetty asennettavaksi moottorin voimanottoon ja käytettäväksi silloin, kun kuljettajan on käsiteltävä hydrauliikkayksikköä samalla, kun hän ohjaa kuorma-autoa. Pumpun ainutkertaisen suunnittelun ansiosta se voidaan kytkeä ilman, että moottoria tarvitsee sammuttaa. Kun työ on tehty, hydraulipumppu voidaan vapauttaa täysin moottorista. Uusien F3-pumppujen ominaisuudet ovat helposti käytettävissä esimerkiksi koukkulavakuorma-autoissa, lavakuormaimissa ja kippiautoissa. Uuden F3-pumpun suorituskyky on jopa 185 l/min ja 400 bar. Lisäksi Parkerin vuosikymmenten kokemus vaativimpien kuorma-autosovellusten parissa takaa pumpun äärimmäisen luotettavuuden. Kun pumppu on asennettu moottorin voimanottoon, pienimmätkin ongelmat, kuten vaurioitunut letku, saattavat edellyttää auton hinaamista korjaamolle, mikä puolestaan merkitsee suuria lisä- ja seisokkikustannuksia. Uuden F3-pumpun voi vapauttaa helposti, jolloin kotiin päästään oman moottorin avulla. Polttoainesäästö 0,6 prosenttia ei kuulosta paljolta, mutta tavallisen kuorma-auton kohdalla se on 200–300 litraa vähemmän dieseliä vuodessa, mikä puolestaan merkitsee vähemmän kasvihuonekaasu- ja hiukkaspäästöjä. Tämä johtuu siitä, että F3-pumppu voidaan kytkeä irti kokonaan, kun sitä ei käytetä. F3-pumpun ollessa vapautettuna se ei kuormita moottoria ja on meluton (verrattuna tavalliseen hydraulipumpuun sen ollessa vapaakierrolla). Kuljettaja voi kytkeä pumpun työmaata lähestyessään ilman, että moottoria tarvitsee sammuttaa. Sisäänrakennetulla mekaanisella kytkimellä varustettu ainutkertainen malli tekee F3-pumpusta erittäin kevyen ja pienikokoisen, jolloin pumppu on helppo asentaa yleisempiin kuorma-autojen moottoreihin. Uusi F3-pumppu on saatavana kahdessa koossa: F3-081 ja F3-101. Lisätietoja on saatavilla F3-pumpun kohdesivulta osoitteesta www.parker.com/fi
|