Nosturin irroitus tuo lisäkuormaa jopa yli 3.500 kg.puu7630.07.2015 15.17
Seitsemänakselinen yhdistelmä sai neljän tonnin lisän ilman mitään rakennemuutoksia. Seitsemänakselinen sai 2013 neljän tonnin "bonuksen" - viideksi vuodeksi. Tämä neljän tonnin "bonus" jakautuu auton osalla 2 tonnin korotukseen ja perävaunuun tulee siihenkin kaksi lisätonnia. 2 tonnia jää tasausvaraa perävaunulle. Monissa tapauksissa kolmiakselinen auto on edelleen edullisin vaihtoehto ja niitä uusitaankin vielä vuosikymmeniä. Kolmiakselisen käyttöä puoltaa kuljetukset, joissa ajetaan siirtoautomaisesti pitkiä matkoja ilman kuormainta ja kuormissa kulkee paljon kuitua. - Näissä yhdistelmissä on mahdollisesti järkevää ottaa ajan myötä käyttöön myös viisiakselinen matala ja suurikuormatilainen perävaunu ja nostaa sen kautta paketti 68 tonnin kokonaispainoluokkaan.Monissa tapauksissa 68 tonnin ja 76 tonnin yhdistelmän kuormat ovat täysin samat. -Tila kun ratkaisee. |