Uusi Daily Euro 6, Business Instinct: Paras kumppani yrityksesi kasvattamiseen mullistavan DAILY BUSINESS UPin avulla

26.04.2016 14.01

NewDailyEuro_6_SkyWay.jpg

Uusi Daily Euro 6 rakentuu Daily-tuoteperheen vahvuuksille ja sisältää Ivecon suunnitteleman, eksklusiivisen DAILY BUSINESS UP -yhteysominaisuuden, joka tekee siitä täydellisen kumppanin kuljetusyritysten kehittämiseen.

Uuden sukupolven Daily Hi-Matic Euro 6 -tuoteperhe tarjoaa ainutlaatuisen kattavan valikoiman moottoriteholuokkia aina 210 hevosvoimaan ja 470 Nm vääntöön asti ja parantaa entisestään polttoainetehokkuutta uudella älykkäällä EcoSwitch Pro -järjestelmällään.

Uuden Daily Euro 6 -mallin edut:

  • Jopa 8 %:n säästö polttoainekustannuksissa
  • Jopa 12 %:n säästö huolloissa ja korjauksissa
  • Miellyttävä ja hiljainen ohjaamo, jossa 4 dB melun pudotus sekä uusi DAILY BUSINESS UP -yhteysjärjestelmä, jonka avulla kuljettaja voi käyttää aikansa mahdollisimman tehokkaasti 
  • Kattava Daily Hi-Matic Euro 6 -tuoteperhe, jossa 5 moottoriteholuokkaa
  • Ainutlaatuisen laaja valikoima 120–210 hevosvoiman 4-sylinterisiä moottoreita
  • Vaihtoehtoja Euro 6 -moottoriteknologioista jokaisen asiakkaan käyttötarpeisiin

Sen jälkeen kun uusi Daily lanseerattiin vuonna 2014, se on valloittanut markkinat ja kerännyt palkintoja ympäri maailmaa. Nyt Iveco nostaa rimaa entisestään uudella Daily Euro 6:lla ja sen mullistavalla DAILY BUSINESS UP -sovelluksella. Uusi Daily Euro 6 nojaa vahvuuksiinsa, monipuolisuuteensa, suorituskykyynsä ja kestävyyteensä ja esittelee nyt uusia ominaisuuksia, joiden teknologian avulla se koettelee suorituskyvyn rajoja, nostaa mukavuuden uudelle tasolle, parantaa yhteydenpitoa ja laskee Omistuksen elinkaarikustannuksia, mikä heijastelee sen Business vaistoa ja tekee siitä täydellisen bisneskumppanin.

Uusi Daily Euro 6 nousee siivilleen korkeanpaikan lanseerauksessa

Iveco valitsi upean SkyWay Mont Blancin aseman Helbronnerin huipulla uuden Daily Euro 6:n lehdistötilaisuuspaikaksi, mikä teki siitä kaikkien aikojen korkeimmalla tapahtuneen kevyen hyötyajoneuvon lanseerauksen.

Pierre Lahutte, Iveco-brändin johtaja, kertoi: "Valitsimme tämän upean paikan, koska se vastaa niitä arvoja, joiden varaan me Ivecolla rakennamme tulevaisuuttamme. Uskomme, että menestyäkseen yrityksen on otettava vastaan Kestävyyden haaste, ja SkyWay on todiste siitä, että haaste on mahdollista toteuttaa, että kaikkein haastavimmissa kohteissa on mahdollista luoda ympäristövaikutuksiltaan neutraaleja ratkaisuja. Tämä on maailman vihrein kaapelihissi. Se käyttää kehittyneintä teknologiaa ja suunnittelua, joiden avulla se yltää lähes nollaenergiatalon ympäristösuoritukseen. Samalla tavoin Daily käyttää hyväkseen teknologiaa polttoainetehokkuuden maksimoimiseen ja kulutuksen sekä päästöjen vähentämiseen ympäristövaikutusten minimoimiseksi. Joten täällä, Euroopan katolla 3 500 metrin korkeudessa, me esittelemme kaikkien aikojen parhaan kevyen hyötyajoneuvon , uuden Daily Euro 6:n."

Kaikkien aikojen paras Daily paranee entisestään

Uusi Daily Euro 6 rakentuu vuonna 2014 lanseeratun uuden, "kaikkien aikojen parhaan" Dailyn menestykselle. Malli voitti vuoden 2015 kansainvälisen Van of the Year -palkinnon, ja sille on myönnetty myös muita palkintoja ympäri maailmaa. Saksassa se nimettiin parhaaksi LCV-ajoneuvoksi alle 3,5 tonnin luokassa sekä vuoden 2015 parhaaksi KEP-kuljetusajoneuvoksi, ja Daily Hi-Matic voitti vuoden 2015 KEP-kuljetusajoneuvojen innovaatiopalkinnon. Chilessä Daily sai tunnustusta vuoden 2016 parhaana hyötyajoneuvona.

Uusi Daily Euro 6 tarjoaa vertaansa vailla olevaa suorituskykyä päivästä toiseen uusilla, tehokkailla 2,3 litran ja 3,0 litran moottoreillaan, jotka tuottavat jopa 210 hv ja 470 Nm. Tämä lisää polttoainetehokkuutta entisestään jopa 8 % verrattuna aiempiin Euro 5 -malleihin kehittyneen voimansiirtoteknologian avulla. Pidemmistä huoltoväleistä johtuvat matalat huolto- ja korjauskustannukset sekä pitkäikäiset komponentit lisäävät säästöä jopa 12 %:lla. Uuden DAILY BUSINESS UP -sovelluksen ansiosta kuljettaja on aina yhteydessä ja voi käyttää hyväkseen ajoneuvon kuljettajalle ja liiketoimintaan luotua apujärjestelmää.

Tuotteliasta mukavuutta ammattitasoisessa työympäristössä

Uusi Daily Euro 6 esittelee uusia ominaisuuksia, jotka parantavat ohjaamon mukavuutta ja toimivuutta entisestään. Ohjaamo on jopa edeltäviäkin malleja hiljaisempi – ääntä on vaimennettu 4 desibeliä – mikä parantaa ajoneuvon akustiikkaa ja äänentunnistusta 8 %:lla.

Miellyttävistä sisätiloista löytyy uusi nahkainen ohjauspyörä, siniset istuinpäälliset sekä uudet pehmustetut tekstiilipintaiset niskatuet. Sisätiloja on uudistettu niin, että ne sisältävät nykyisin jopa 18 säilytyslokeroa, jotka on strategisesti sijoitettu ohjaamon eri puolille, jotta ne olisivat paremmin saavutettavissa. Käytännöllinen kojelauta sisältää uusia ominaisuuksia, jotka on suunniteltu luomaan ammattitasoinen työpiste yhteyksineen. Uusi kojelautaan integroitu digitaalinen radio (DAB) tarjoaa DAB- ja FM-radion perusominaisuudet kaikilla multimedia- ja puhelimen hallintatoiminnoilla, joita korkeatasoiselta ajoneuvolta voi odottaa. Käytännölliseen pidikkeeseen sopivat 

kaiken kokoiset mobiililaitteet, ja sitä voidaan käyttää kirjoitusalustana. Kahden kätevästi sijoitetun USB:n avulla voi nauttia multimediasisällöistä DAB-radion kautta sekä ladata mobiililaitteita. Älypuhelimille on saatavilla myös viimeisintä teknologiaa oleva induktiolaturi. Näiden ominaisuuksien ansiosta ohjaamo tarjoaa ammattitasoisen ympäristön, jossa kuljettaja ja matkustajat voivat työskennellä tehokkaasti ja turvallisesti.

Mahtava ympäristö, joka on aina yhteydessä uudentasoisen yhteysjärjestelmän avulla

Jotta ohjaamossa vietetyn ajan voisi käyttää mahdollisimman hyödyllisesti, laajentaa uusi Daily Euro 6 ensimmäisenä kevyenä hyötyajoneuvona yhteysjärjestelmänsä viihde- ja informaatiokäytöstä myös aidoksi ammattitasoiseksi työkaluksi tähän tarkoitetun DAILY BUSINESS UP -sovelluksen avulla.

DAILY BUSINESS UP voi toimia asiakkaalle Kuljettajan apujärjestelmänä, joka sisältää ominaisuuksia kuten Ajotyylin arviointijärjestelmän (DSE), Sygicin ammattitasoisen navigaatiojärjestelmän sekä Interaktiivisen käyttäjämanuaalin. Sovellus toimii myös kuljettajan liiketoiminnan apujärjestelmänä, jolla voi optimoida kaluston tehokkuuden Fleetwork-toiminnon avulla sekä seurata sovittujen palveluiden toteutumista. Sovellus hoitaa myös asiakasneuvonnan tarjoamalla suoran linkin Ivecon ympärivuorokautiseen tiepalveluun. Kaikki nämä ominaisuudet edesauttavat sitä, että uuden Daily Euro 6 Omistuksen elinkaarikustannukset ovat matalammat ja että asiakkaan viivan alle jää enemmän.

Uusi Daily Euro 6 esittelee myös yhteysjärjestelmän, jonka ansiosta ajoneuvoon ei tarvitse asentaa erillistä laitteistoa. DAILY BUSINESS UPin avulla kuljettajat voivat kommunikoida ajoneuvon ja sen moottorin kanssa omien älypuhelintensa tai tablettiensa kautta. Bluetooth-yhteys ajoneuvon kanssa muodostetaan automaattisesti uuden digitaalisen radion kautta, ja muutamassa sekunnissa uusi Daily Euro 6 muuttuu ammattitasoiseksi työpisteeksi yhteyksineen.

Raffaele Di Donfrancesco, Iveco Daily Business Linen johtaja, kommentoi: "Uusi eksklusiivinen DAILY BUSINESS UP on jälleen osoitus uuden Daily Euro 6:n Business vaistosta ja sen kyvystä ennakoida ja kohdata asiakkaidemme liiketoiminnan tarpeet. Tämä innovatiivinen sovellus toimii kuljettajan apujärjestelmänä tarjoamalla reaaliaikaisia ajo-ohjeita, jotka säästävät polttoainetta. Se myös luo saumattoman yhteyden asiakkaidemme pääkonttorin ja heidän ajoneuvonsa välille, josta muodostuu täysin toimiva, liikkuva toimisto. DAILY BUSINESS UP antaa asiakkaillemme kilpailuedun kehittää ja kasvattaa toimintaansa."

Uuden sukupolven Daily Hi-Matic Euro 6 -perhe tarjoaa täydellisen ajonautinnon

Uuteen Daily Euro 6 -tarjoukseen kuuluu myös korkeatasoinen Hi-Matic tuoteperhe, joka tarjoaa äärimmäistä mukavuutta sekä kaikki turvallisuuteen, suorituskykyyn ja tuottavuuteen liittyvät edut, kuten ergonomisen monitoimivalitsin sekä itsesopeutuvan vaihteiston. Etuna on myös älykäs EcoSwitch Pro -järjestelmä, joka tietää tarkalleen milloin ryhtyä toimintaan, ilman kuljettajan väliintuloa. Järjestelmä tunnistaa, onko ajoneuvo lastattu vai ei, ja vähentää polttoaineen kulutusta sekä päästöjä ilman, että asiakkaan tuottavuus kärsii. Tämä ajoneuvo on esimerkki siitä, miten Iveco asettaa kuljettajan suunnitteluprosessin keskiöön parantaen siten tuottavuutta ja tarjoten täydellisen ajonautinnon. Uuden sukupolven Daily Hi-Matic -tuoteperhe on laajentunut uusilla malleilla, joista löytyy jokaisen yrityksen tarpeisiin sopivan.

Kestävä teknologia kuljetusoperaattorien palveluksessa

Uusi Daily Euro 6 -sarja tarjoaa kaksi 4-sylinteristä moottoria, jotka ovat tilavuudeltaan 2,3 l ja 3,0 l, teholtaan 120–210 hv ja väännöltään 320–470 Nm. Edeltäviin Euro 5 -malleihin verrattuna polttoainetta säästyy jopa 8 % (NEDC-testisyklissä).

Ivecon moottoristrategia pohjautuu sen johtavaan asemaan moottoreissa ja SCR-teknologiassa (selektiivinen katalysointi). Iveco tähtää erinomaiseen tasoon ja esitteleekin RDE-valmiin (Real Driving emissions, ajoneuvon todelliset päästöt) laitteistonsa jo hyvissä ajoin ennen uusien säännösten astumista voimaan vuonna 2020.

Daily tarjoaa kaksi 4-sylinteristä moottoria tilavuuksiltaan 2,3 l ja 3,0 l, jotka takaavat huipputasoisen suorituskyvyn monissa erilaisissa tehtävissä, joissa käytettävien ajoneuvojen kokonaispainot vaihtelevat välillä 3,3 ja 7,2 tonnia. Käytössä on myös eksklusiivinen, patentoitu MULTIJET II -järjestelmä, joka optimoi palamisen.

Optimoitu 3,0 litran F1C-moottori, jota on testattu yli 20 000 tunnin ajan testipenkissä ja yli 1,5 miljoonan kilometrin tieajossa, käyttää NOx-päästöjä kontrolloivaa SCR-teknologiaa sekä uusia injektoreita, jotka auttavat optimoimaan palamista ja alentamaan hiukkasmäärää moottorin ulostulossa. Tämän avulla se pystyy tuottamaan myös kaikkein haastavimmilla kilometreillä ja raskaimmissa tehtävissä tarvittavat tehot huomattavan alhaisella polttoaineen kulutuksella, pitkillä huoltoväleillä ja siten myös matalilla käyttökustannuksilla.

Upouusi 2,3 litran F1A-moottori, joka on suunniteltu öljypohjasta lähtien uudelleen. Moderneja materiaaleja ja virtuaalioptimointia hyväksi käyttäen Iveco on onnistunut vähentämään moottorin painoa kuusi prosenttia. Kitkan vähentäminen, jäähdytysjärjestelmän sekä MULTIJET II -injektiojärjestelmän lisäoptimointi, säätyvätilavuuksisen öljypumpun asentaminen sekä muut vastaavat parannukset ovat laskeneet polttoaineen kulutusta kahdeksan prosenttia NEDC-testisyklissä.

Näiden teknisten innovaatioiden yhdistelmä yli 35 000 tuntia penkissä ja yli 1,3 miljoonan ajokilometrin aikana testatussa F1A:ssa sekä hieman kilpailijoita suurempi tilavuus ja Alhaisen paineen pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmä (EGR) takaavat, että moottorin raakapäästöt ovat luonnollisesti pienemmät, jolloin ne vaativat ainoastaan yksinkertaistetun jälkikäsittelyjärjestelmän.

Tämän jälkeen uuden Daily Euro 6:n seuraava askel vuoden 2017 alussa on, että F1A-moottori alkaa käyttää SCR-teknologiaa. Tällä ratkaisulla Iveco, pioneeri yli 25 vuoden SCR-kokemuksellaan, ottaa johtoaseman ja on valmiina vuoden 2020 päästörajoituksiin kolme vuotta ennen kuin ne astuvat voimaan.

Uusi Daily Euro 6 osoittaa Business vaistonsa mukaisesti myös joustavuutta säilyttämällä alhaisen paineen EGR-järjestelmän saatavilla malleihinsa, joissa on F1A-moottori, niille asiakkailleen, jotka suorittavat vähäisiä kilometrimääriä sisältäviä tehtäviä ja jotka suosivat tätä ratkaisua.

Suorituskykynä mitattuna uudet ominaisuudet, kuten säätyvätilavuuksinen öljypumppu ja F1A-moottorin muuttuvageometrinen turboahdin (VGT), EcoSwitch PRO, kevyempi moottori sekä moottoreiden ja akseleiden vähentynyt kitka, parantavat entisestään Dailyn erinomaista polttoainetaloutta, matalia käyttökustannuksia sekä korkeaa tehoa ja vääntöä.

Laajaan moottorivalikoimaan kuuluu myös puhdaskäyntisiä versioita: paineistetulla maakaasulla käyvä Daily Natural Power, jonka puhdas ja hiljainen toiminta tarjoaa käyttöetuja rajoitetun liikenteen kaupunkialueilla, sekä hiljainen ja päästötön Daily Electric.

Paras kuljetuksien yhteistyökumppani, jolla on matalat Omistamisen elinkaarikulut

Kaikki nämä uudet ominaisuudet alentavat uuden Daily Euro 6 Omistuksen kokonaiskuluja. Ajoneuvossa on lukuisia ominaisuuksia, jotka vähentävät polttoaineen kulutusta: 140–180 hv mallien muuttuvageometrinen turboahdin, joka takaa moottorin tehokkaamman käytön uudessa EcoSwitch PRO -järjestelmässä, jossa vääntöä vähennetään tarpeen mukaan ilman kuljettajan väliintuloa, mikä vähentää polttoaineen kulutusta heikentämättä kuitenkaan tuottavuutta.

Nämä innovatiiviset ratkaisut yhdessä tehokkaan moottorin ja voimansiirtoteknologian avulla aikaansaavat merkittävää vähennystä polttoaineen kulutukseen, jopa 8 % Euro 5 -malleihin verrattuna. Lisäksi kuljettaja voi säästää polttoainetta jopa 15 % seuraamalla Ajotyylin arviointijärjestelmän (DSE) reaaliaikaisia ajo-ohjeita.

Huoltovälejä on pidennetty 50 000 kilometriin käyttämällä pitkäikäisempiä komponentteja ja materiaaleja, jolloin aktiivinen käyttöaika huoltojen välillä on lisääntynyt 20 %. Optimoitu jarrujärjestelmä, jossa on uudet, lujemmat jarrupalat, on tehokkaampi ja kestävämpi. Kaikki tämä yhdessä 

ajoneuvon aktiivista käyttöaikaa lisäävän huoltotoimien harmonisoinnin kanssa vähentää merkittävästi huolto- ja korjauskuluja, jopa 12 % ajoneuvon käyttötehtävästä riippuen.

Monipuolisin ajoneuvo ja täydellinen kumppani päällirakentajille

Daily on luokkansa monipuolisin ajoneuvo, jonka kokonaispaino vaihtelee välillä 3,3 ja 7,2 tonnia ja tavaratilankokoja 7,3 m3 jopa 19,6 m3. Saatavilla oleva poikkeuksellisen monipuolinen valikoima eri versioita – umpipakettiauto, semi-windowed-pakettiautomalli, alustamalli (chassis cab) ja miehistöohjaamo (Crew cab) – tarjoaa mahdollisuudet toteuttaa monenlaisia tehtäviä.

Lisäksi kantava runkorakenne, jossa on erityiset C:n muotoiset teräksiset poikkipalkit, on paras alusta päällirakentajille mukauttaa hyvinkin erilaisiin tehtäviin, kuten asuntoautoihin, ambulansseihin, hinausautoihin tai jäteautoihin. Tätä monipuolisuutta lisää vielä uusi 5 100 mm akseliväli 7 tonnin mallissa, mikä maksimoi mahdollisen runkopituuden chassis cab -versioissa ja antaa entistä enemmän käyttömahdollisuuksia päällirakentajille.

Daily Minibus Euro 6: ylellistä mukavuutta henkilökuljetuksiin

Laaja valikoima Daily Minibus Euro 6 -malleja tarjoaa ratkaisun monenlaisiin henkilökuljetustehtäviin: turistien kuljetukseen mukavassa ja tyylikkäässä ajoneuvossa, pitkänmatkan liikenteeseen luokkansa johtavalla matkustajakapasiteetilla sekä koulubusseihin, jotka on suunniteltu varta vasten koululaiskuljetuksiin. 6,5 tonnin huippuluokan versio on luokkansa perusajoneuvoista markkinoiden paras, ja sen kapasiteetti kattaa 22 matkustajaa sekä runsaasti matkatavaratilaa. Muiden Daily-tuoteperheen mallien tapaan myös siihen voi valita joko diesel-, maakaasu- tai sähkömoottorin. Lisäksi Daily Euro 6 Hi-Matic -perheeseen kuuluu myös pikkubussiversio. Daily Minibus Euro 6 edustaa samaa suorituskykyä ja matalia käyttökuluja kuin tuoteperheen muutkin mallit ja tarjoaa ylellistä mukavuutta sekä tyylikkään ympäristön henkilökuljetustehtäviin.

Valmistettu Suzzarassa, Dailyn kotiseudulla

Uusi Daily Euro 6 on valmistettu Ivecon tuotantolaitoksella Suzzarassa, Italiassa, joka keskittyy täysin tähän tuoteperheeseen. Tehdas noudattaa maailmanluokan tuotantoprosesseja (WCM, World Class Manufacturing Process), joilla se hallitsee laajan, jopa 11 000 tuotevariaatiota käsittävän Daily-sarjan valmistukseen liittyvää tuotannon monimutkaisuutta WCM-metodi tähtää virheettömiin prosesseihin, joiden avulla vältetään virheet, viat, jätteet ja onnettomuudet. Kyseessä on jatkuva kehitysprosessi, joka keskittyy kaikkien tuotannossa mukana olevien toimijoiden 

ajoneuvon aktiivista käyttöaikaa lisäävän huoltotoimien harmonisoinnin kanssa vähentää merkittävästi huolto- ja korjauskuluja, jopa 12 % ajoneuvon käyttötehtävästä riippuen.

Monipuolisin ajoneuvo ja täydellinen kumppani päällirakentajille

Daily on luokkansa monipuolisin ajoneuvo, jonka kokonaispaino vaihtelee välillä 3,3 ja 7,2 tonnia ja tavaratilankokoja 7,3 m3 jopa 19,6 m3. Saatavilla oleva poikkeuksellisen monipuolinen valikoima eri versioita – umpipakettiauto, semi-windowed-pakettiautomalli, alustamalli (chassis cab) ja miehistöohjaamo (Crew cab) – tarjoaa mahdollisuudet toteuttaa monenlaisia tehtäviä.

Lisäksi kantava runkorakenne, jossa on erityiset C:n muotoiset teräksiset poikkipalkit, on paras alusta päällirakentajille mukauttaa hyvinkin erilaisiin tehtäviin, kuten asuntoautoihin, ambulansseihin, hinausautoihin tai jäteautoihin. Tätä monipuolisuutta lisää vielä uusi 5 100 mm akseliväli 7 tonnin mallissa, mikä maksimoi mahdollisen runkopituuden chassis cab -versioissa ja antaa entistä enemmän käyttömahdollisuuksia päällirakentajille.

Daily Minibus Euro 6: ylellistä mukavuutta henkilökuljetuksiin

Laaja valikoima Daily Minibus Euro 6 -malleja tarjoaa ratkaisun monenlaisiin henkilökuljetustehtäviin: turistien kuljetukseen mukavassa ja tyylikkäässä ajoneuvossa, pitkänmatkan liikenteeseen luokkansa johtavalla matkustajakapasiteetilla sekä koulubusseihin, jotka on suunniteltu varta vasten koululaiskuljetuksiin. 6,5 tonnin huippuluokan versio on luokkansa perusajoneuvoista markkinoiden paras, ja sen kapasiteetti kattaa 22 matkustajaa sekä runsaasti matkatavaratilaa. Muiden Daily-tuoteperheen mallien tapaan myös siihen voi valita joko diesel-, maakaasu- tai sähkömoottorin. Lisäksi Daily Euro 6 Hi-Matic -perheeseen kuuluu myös pikkubussiversio. Daily Minibus Euro 6 edustaa samaa suorituskykyä ja matalia käyttökuluja kuin tuoteperheen muutkin mallit ja tarjoaa ylellistä mukavuutta sekä tyylikkään ympäristön henkilökuljetustehtäviin.

Valmistettu Suzzarassa, Dailyn kotiseudulla

Uusi Daily Euro 6 on valmistettu Ivecon tuotantolaitoksella Suzzarassa, Italiassa, joka keskittyy täysin tähän tuoteperheeseen. Tehdas noudattaa maailmanluokan tuotantoprosesseja (WCM, World Class Manufacturing Process), joilla se hallitsee laajan, jopa 11 000 tuotevariaatiota käsittävän Daily-sarjan valmistukseen liittyvää tuotannon monimutkaisuutta WCM-metodi tähtää virheettömiin prosesseihin, joiden avulla vältetään virheet, viat, jätteet ja onnettomuudet. Kyseessä on jatkuva kehitysprosessi, joka keskittyy kaikkien tuotannossa mukana olevien toimijoiden 

ajoneuvon aktiivista käyttöaikaa lisäävän huoltotoimien harmonisoinnin kanssa vähentää merkittävästi huolto- ja korjauskuluja, jopa 12 % ajoneuvon käyttötehtävästä riippuen.

Monipuolisin ajoneuvo ja täydellinen kumppani päällirakentajille

Daily on luokkansa monipuolisin ajoneuvo, jonka kokonaispaino vaihtelee välillä 3,3 ja 7,2 tonnia ja tavaratilankokoja 7,3 m3 jopa 19,6 m3. Saatavilla oleva poikkeuksellisen monipuolinen valikoima eri versioita – umpipakettiauto, semi-windowed-pakettiautomalli, alustamalli (chassis cab) ja miehistöohjaamo (Crew cab) – tarjoaa mahdollisuudet toteuttaa monenlaisia tehtäviä.

Lisäksi kantava runkorakenne, jossa on erityiset C:n muotoiset teräksiset poikkipalkit, on paras alusta päällirakentajille mukauttaa hyvinkin erilaisiin tehtäviin, kuten asuntoautoihin, ambulansseihin, hinausautoihin tai jäteautoihin. Tätä monipuolisuutta lisää vielä uusi 5 100 mm akseliväli 7 tonnin mallissa, mikä maksimoi mahdollisen runkopituuden chassis cab -versioissa ja antaa entistä enemmän käyttömahdollisuuksia päällirakentajille.

Daily Minibus Euro 6: ylellistä mukavuutta henkilökuljetuksiin

Laaja valikoima Daily Minibus Euro 6 -malleja tarjoaa ratkaisun monenlaisiin henkilökuljetustehtäviin: turistien kuljetukseen mukavassa ja tyylikkäässä ajoneuvossa, pitkänmatkan liikenteeseen luokkansa johtavalla matkustajakapasiteetilla sekä koulubusseihin, jotka on suunniteltu varta vasten koululaiskuljetuksiin. 6,5 tonnin huippuluokan versio on luokkansa perusajoneuvoista markkinoiden paras, ja sen kapasiteetti kattaa 22 matkustajaa sekä runsaasti matkatavaratilaa. Muiden Daily-tuoteperheen mallien tapaan myös siihen voi valita joko diesel-, maakaasu- tai sähkömoottorin. Lisäksi Daily Euro 6 Hi-Matic -perheeseen kuuluu myös pikkubussiversio. Daily Minibus Euro 6 edustaa samaa suorituskykyä ja matalia käyttökuluja kuin tuoteperheen muutkin mallit ja tarjoaa ylellistä mukavuutta sekä tyylikkään ympäristön henkilökuljetustehtäviin.

Valmistettu Suzzarassa, Dailyn kotiseudulla

Uusi Daily Euro 6 on valmistettu Ivecon tuotantolaitoksella Suzzarassa, Italiassa, joka keskittyy täysin tähän tuoteperheeseen. Tehdas noudattaa maailmanluokan tuotantoprosesseja (WCM, World Class Manufacturing Process), joilla se hallitsee laajan, jopa 11 000 tuotevariaatiota käsittävän Daily-sarjan valmistukseen liittyvää tuotannon monimutkaisuutta WCM-metodi tähtää virheettömiin prosesseihin, joiden avulla vältetään virheet, viat, jätteet ja onnettomuudet. Kyseessä on jatkuva kehitysprosessi, joka keskittyy kaikkien tuotannossa mukana olevien toimijoiden 

osallistamiseen. Suzzaran tehdas otti WCM-metodin käyttöön vuonna 2007, ja jo viidessä vuodessa sille myönnettiin Silver Medal -sertifikaatti, joka on todiste sen korkeatasoisuudesta.

Iveco valmistautui uuden Daily Euro 6:n lanseeraukseen investoimalla Suzzaran tuotantotiloihin parantaakseen ennestään reagointiaan markkinoiden kysyntään.

Muutakin kuin itse tuote

Uuden Daily Euro 6:n Business vaisto ei rajoitu vain itse tuotteeseen. Sen tarkoitus on myös auttaa asiakkaitamme hoitamaan liiketoimintaansa helposti ja tehokkaasti oikeanlaisilla työkaluilla, rahoituksella, teknisellä tuella, huoltopalveluilla ja ympärivuorokautisella Assistance -palvelulla, joka on nyt entistäkin helpommin saatavilla DAILY BUSINESS UPin kautta.

Iveco pystyy auttamaan asiakkaitaan yritysten kehittämisessä tarjoamalla räätälöityä rahoitusta Daily Euro 6:en, kuten Daylease –leasing ratkaisu, joka on ajoneuvon, sen huolto- ja korjaussopimuksen sekä kuukausiperusteisen rahoituspaketin kattava pakettitarjous.

Uusi Daily Euro 6: Business vaistoa kuljetusalalle

Daily Euro 6 on viimeisin tulokas tuoteperheessä, jolla on pitkä historia kevyiden hyötyajoneuvojen tiennäyttäjänä ja joka on tunnettu innovaatiostaan, vahvuudestaan sekä erinomaisesta asiakastyytyväisyydestään. Business vaistonsa avulla se on onnistunut ennakoimaan kuljetusliiketoiminnan tarpeet. Pierre Lahutte kertoo: "Olemme myyneet yli 2,8 miljoonaa Daily-ajoneuvoa sen jälkeen kun ensimmäinen malli valmistui tuotantolinjalta. Uuden Daily Euro 6:n myötä tavoitteenamme on kasvattaa tuota lukua huomattavasti. Kaikkien aikojen paras Daily parani juuri entisestään."

24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen

Näytä lisää »