MacGregor sai lastinkäsittelylaitteiden tilauksen maailmaan suurimpiin kaupallisiin ro-ro-aluksiin24.11.2015 17.20 Cargoteciin kuuluva MacGregor on saanut eteläkorealaiselta Hyundai Heavy Industries -telakkaryhmältä mittavan ro-ro-laitetilauksen kahteen 8 000 kaistametrin suuruiseen ro-ro-alukseen. Alukset rakennetaan Hyundai Mipo Dockyard (HMD) -telakalla luxemburgilaiselle Cobelfret (CLdN) -varustamolle. Tilaus sisältää kolmen laivan option. Uudet 235 metriä pitkät ja 35 metriä leveät alukset ovat maailman suurimmat kaupalliset ro-ro-laivat. Ne ovat osa CLdN:n laivaston laajennus- ja modernisointiohjelmaa. MacGregor toimittaa kumpaankin alukseen perärampin, sisärampit, laipio-ovet sekä nostettavat sähkökäyttöiset autokannet neljälle tasolle. Tilattavien laitteiden bruttopaino on noin 2 200 tonnia per laiva. "Meidät tunnetaan luotettavista toimituksistamme sekä ensiluokkaisesta rakennusvaiheen asiakastuestamme", sanoo Karl-Axel Persson, senior sales manager, MacGregor RoRo. "Lisäksi asiakkaamme arvosti projektivaiheessa saamaansa tukea, mikä vaikutti suuresti siihen, että voitimme tämän tärkeän tilauksen." "MacGregorilla on pitkä ja menestyksekäs asiakassuhde HMD-telakan kanssa. Laitteiden toimittamisen jälkeen jatkamme yhteistyötä CLdN-varustamon kanssa tukemalla heitä saamaan laitteista parhaan mahdollisen elinkaaren aikaisen tuoton", Persson lisää. Alukset tulevat CLdN:n säännölliseen Pohjois-Euroopan liikenteeseen vuonna 2017. |