Avainlippu juhlii viisikymppisiään, UPM BioVerno -diesel on mukana juhlissa
13.04.2015 16.18
UPM Biopolttoaineet on mukana Suomen pitkäikäisimmän alkuperämerkin, Avainlipun, juhlavuodessa UPM BioVerno -dieselillään.
Avainlippu juhlii kevään ja kesän aikana viisikymppisiään ”Nostetaan Suomi plussalle”-teemalla eri puolilla Suomea. Myös kuluttajat kutsutaan mukaan juhlavuoden viettoon ja nostamaan Suomea plussalle.
Kotimaisesta UPM BioVerno -dieselistä tuli Avainlippu-tuote vuoden 2014 lopussa – merkki kertoo UPM:n uusiutuvan dieselin korkeasta kotimaisuusasteesta.
”Meille Avainlippu on tärkeä, koska se viestii kotimaista alkuperää, luotettavaa laatua, kestävyyttä ja turvallisuutta, joita suomalaiset kuluttajat arvostavat”, sanoo myynti-ja markkinointijohtaja Sari Mannonen, UPM Biopolttoaineet.
Kaikkiin dieselmoottoreihin sopivaa UPM BioVerno -dieseliä tuotetaan ainoastaan Suomessa Lappeenrannassa, ja se vähentää kasvihuonekaasupäästöjä merkittävästi ulkomailta tuotuun fossiiliseen dieseliin verrattuna.
Avainlippu-merkki on auttanut kuluttajia tunnistamaan Suomessa valmistetut tuotteet jo kunnioitettavan 50 vuoden ajan. Tänä päivänä merkki voidaan myöntää myös Suomessa tuotetuille palveluille.
Suomalaiset ovat ottaneet Avainlippu-merkin omakseen, sillä Suomalaisen Työn Liiton teettämän tutkimuksen mukaan 92 prosenttia kaikista suomalaisista tuntee merkin erittäin tai melko hyvin. Yli kaksi kolmasosaa suomalaisista myös sanoo, että Avainlippu vaikuttaa heidän ostopäätöksiinsä joko erittäin tai melko paljon.
”Avainlippu-merkin 50-vuotisjuhlavuosi osuu haastavaan, mutta tärkeään aikaan suomalaisen työn ollessa tienhaarassa. Haluamme Avainlipun juhlavuonna muistuttaa työn ilosta ja rohkeudesta sekä siitä, että jokaisen on helppo vaikuttaa omilla valinnoillaan suomalaisen työn tulevaisuuteen – yhdessä voimme nostaa Suomen plussalle. Meillä on maassa hienoa osaamista, mistä Avainlippua kantavat yli 2 000 yritystä kertovat”, sanoo Brand Manager Reetta Mentu merkkiä hallinnoivasta Suomalaisen Työn Liitosta.
Juhlahumua Suomen suvessa
Avainlipun juhlavuosi nähdäänkin Suomalaisen Työn Liitossa hyvänä ajankohtana kääntää katseita suomalaiseen osaamiseen sekä Avainlippuun, ja tämä aloitetaan huhtikuussa vietettävällä suomalaisella viikolla.
”Kesällä kierrämme Suomea kohtaamassa kuluttajia yhdessä juhlavuoden kampanjassa mukana olevien yritysten kanssa”, Mentu kertoo.
Juhlavuoden kumppaneina ovat Avainlippua kantavat tuotteet ja palvelut UPM BioVerno, ABC, RAY, Pingviini, Piltti, Smartum ja Diacor. Ympäri Suomea järjestettävissä tapahtumissa mukana kulkee merikontista rakennettu Avainlippu-koti, jota ovat olleet rakentamassa muun muassa Topi-keittiöt, Tikkurila, Timberwise, Vallila, Genelec, Solifer ja Cariitti.
”UPM on Avainlipun ”Nostetaan Suomi Plussalle”-kampanjassa aktiivisesti mukana - muun muassa Avainlipun 50-vuotisjuhlaseminaari pidetään UPM:n Biofore Talossa Helsingin Töölönlahdella”, Mannonen kertoo.
Lisätietoa juhlavuodesta ja tapahtumakiertueesta, kilpailuja ja muuta kiinnostavaa löytyy juhlavuoden kampanjasivustolta osoitteesta www.suomiplussalle.fi
|