Yhdistelmätyyppi 5+4 on monilta ominaisuuksiltaan erilainen .

16.11.2014 9.11

Yhdistelmätyyppi 5+4 antaa monia lisäetuja raakapuunajoon, mutta tokikin rajoituksiakin on totuttujen autotyyppien ominaisuuksiin verrattuna monia.



Yhdistelmän metsäliikkuvuus on kääntyvyyksiltään totuttua tahmeampaa, mutta sen vetokyky on monessa tapauksessa erinomainen. Yhdistelmän vetotehoa sekä kääntyvyyttä on mahdollista parantaa nousevilla sekä kääntyvillä akselistoilla. Auton kokonaispaino on 42 tonnia ja perävaunun 36 tonnia - tämä painosuhde parantaa liikkuvuutta. Vetotehoa voidaan lisätä ajo-olosuhteitten niin vaatiessa myös hydraulivetoisulla akselistoilla.

Heikki Jokela
o50 4129 024

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »