Viisiakselisen pitkän vetoauton perävaunuvaihtoehdot.puu76.

22.10.2014 18.52

Viisiakselisen 42 tonnin kokonaispainoisen ja maksimipituisen vetoauton perään voidaan kytkeä neliakselinen perävaunu ja kokonaispaino on 76 tonnia. Viisiakselisella kokonaispainoksi saadaan erikoisluvin 84 tonnia ja kuusiakselisella vaunulla kokonaispainoksi on mahdollista saada 92 -94 tonnia. 

Neliakselinen perävaunu

Neliakselisella 10.2m - 12.5m perävaunukka varustettuna yhdistelmän kokonaispaino on  76 tonnia ja sen pituus rajoittuu 25.25 m pituuteen. Yhdistelmä on hyväksytty ilman erillislupia maantieliikenteeseen kaikkialla Suomessa. 

Viisiakselinen perävaunu.

Viisiakselisen perävaunun runkomittavaihtelu kiinteillä akseleilla on 10m-12.5 m ja kääntyvällä takimmaisella akselilla voidaan perävaunun runkopituutta kasvattaa 13.6 metriseksi.alle 25.25 metrin kokonaispituisena 5+5 yhdistelmää voi käyttää ilman erikoislupia 76 tonnin maksimi yhdistelmäpainoilla.

Kuusiakselinen perävaunu. 
Kuusiakselisen perävaunun maksimi kokonaispaino on 48 tonnia ja maksimipituus 13.6 metriä. Se voidaan rakentaa 3+3 akseleilla kahdella kääntyvällä telistöjen takimmaisilla akseleilla , tai 2+3+1 akselistolla. joista viimeinen akseli on kääntyvä

Ps.Lisäartikkeleita pitkän viisiakselisen ominaisuuksista tulossa sivuillemme viikonvaihteen aikana.

27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa

Siirry arkistoon »