Yhdistelmätyyppi 5+4 numeroina.puu76

17.10.2014 11.20

Yhdistelmätyyppi 5+4 on omapainoltaan keveimpien perinteisten 76 tonnisten yhdistelmätyyppien painoluokassa, ehkä hieman kevyempi. Suurin ero 5+4 eduksi on nyky-yhdistelmiin verrattuna kuormatilakoossa. Lisäetuna on veto-ja maantieajo-olminaisuudet, mitä vetoauton/perävaunun painosuhde puoltaa.


Klikkaa kuvasta suurempaan kuvaan.

Kokonaispaino:
- Vetoauto        42 tonnia
- Perävaunu      36 (34)tonnia
- Yhdistelmä      76 tonnia 

Omapaino
- Vetoauto        14 tonnia
-Z-nosturi          2 tonnia
- Perävaunu       6 tonnia
- Yhdistelmä      20 tonnia 
-Yhdistelmä       22 tonnia
 Zetalla

Kantavuus
- Vetoauto        28  tonnia
- Perävaunu      30 (28) tonnia
- Yhdistelmä      56  tonnia 
                        (-nosturi 2 tonnia)

Kuormatilan tilavuus
- Vetoauto        80 m3 (kehyskuutio)
- Perävaunu      87 m3 (kehyskuutio)
- Yhdistelmä    167 m3(kehyskuutio) 

Kuormatilan pituus
- Vetoauto        10.2 m
- Perävaunu      11.2 m
- Yhdistelmä     21,4 m

Kuormatilaa / puutavaralajike
- Vetoauto        3x3m    = 70 m3 (kehys)
                       2x5.5m  = 86 m3 (kehys)

- Perävaunu      3x3m    = 70 m3 (kehys)
                        2x5.5m  = 86 m3 (kehys)

- Yhdistelmä     6x3m =    140 m3 (kehys)
                       7x3m =    164 m3 (kehys)
                       4x5,5m = 172 m3 (kehys)

Nippupaino / puutavaralajike
- Vetoauto        3x3m    =  3 x 9.3 tonnia
                       2x5.5m  = 2 x 14.0 tonnia 

- Perävaunu      3x3m     = 3 x 9.3 tonnia 
                        2x5.5m  = 2 x 14.0 tonnia

- Yhdistelmä     6x3m =     6 x 9.3 tonnia
                       7x3m =     3x 8.7 tonnia(auto)
                                        4x7.5 tonnia (pv)
                       4x5,5m =  4 x 14.0 tonnia

Zetanosturi syö vetoauton kuormatilasta 80 cn ja
kuormasta 2 tonnia.
Mukanakuljetus maantieajossa kuormattuna  on
mahdollista vetoauton alle 9.4 m nippupituuksilla.

26.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
26.04.2024 9.00SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet

Siirry arkistoon »