Kesla tuo markkinoille 17 tonnimetrin suorapuomisen nosturin

16.05.2017 22.00

kesla2117t.jpg

Kesla tuo markkinoilla suorapuomisen 17 tonnimetrin nosturin. KESLA 2117 – nosturi kuuluu uudistettuun 21-nosturisukupolveen, jonka ensimmäiset mallit esiteltiin markkinoilla muutama vuosi sitten. 

Uusi nosturi sopii erityisesti puiden lastaukseen terminaaleissa, teollisuusasennuksiin ja hakkureiden ja murskainten syöttöön. Nostokyvyltään KESLA 2117 selkeästi suosituimpia 2110 ja 2112-malleja vahvempi. Se sopiikin erinomaisesti viime vuosina kasvaneeseen puiden lastaukseen terminaaleissa. 

- Puunkuljetusyrittäjät ovat viime vuosina miettineet täysin uusiksi logistiset ketjunsa. Puut kuljetetaan entistä useammin metsästä terminaaliin, josta ne puolestaan lastataan erillisiin kuljetusautoihin eteenpäin toimitettaviksi. Näin kuljetuskapasiteetti on saatu hyödynnettyä paremmin ja kustannukset on saatu pysymään kurissa. Tämä muuttaa kuitenkin autojen ja nostureiden roolia, toteaa Marko Härkönen Keslalta. 

Uudessa toimintamallissa ei ole vain nosturillisia puuautoja, vaan lisäksi löytyy pelkkiä puunkuljetusautoja ja lastausautoja. Perinteisissä puutavara-autoissa nosturi on ollut koon suhteen kompromissi, sillä nosturi ei ole saanut viedä tilaa tai painoa lastilta. Terminaalilastaus ei edellytä kompromissia kummankaan suhteen. Uusi KESLA 2117 –nosturimalli vastaakin nimenomaan terminaalilastauksen tarpeisiin tarjoten ulottuvuuden lisäksi loistavaa nostokykyä ja ripeyttä. 

Kesla2117.jpg

Myös teollisuusasennuksiin, metallinkierrätykseen ja bioenergian syöttöön 

Uusi malli sopii erinomaisesti myös kiinteisiin teollisuusasennuksiin. Nosturi sopii myös metallinkierrätykseen ja bioenergian syöttöön. Esimerkiksi isoissa hakkureissa voidaan syöttää kerralla isojakin määriä energiapuuta, jolloin nostovoimaa tarvitaan reilusti. Lisäksi erilliset tukijalat helpottavat hakkuriasennusta. Nostovoima lukuun ottamatta nosturi on varsin samanlainen kuin pienemmät 21-sarjan kanssasisaret. Siitä on saatavana kaksi eri ulottumavaihtoehtoa, yksijatkeisena 8,1 ja 8,6 m ulottuvuudella ja 2-jatkeisena 9,7 ja 10,2 metrin ulottuvuudella. Kaksijatkeiset mallit on saatavana myös puomin ulkopuolisella letkutuksella. Nosturit on paitsi suunniteltu myös valmistettu Suomessa, Keslan Joensuun tehtaalla. Puomin kestävyyden takaa Ruukin suurlujuusteräs, Strenx. Nosturin pinta käsitellään KESLA proTECT-pintäkäsittelymenetelmällä vastikään uusitulla pintakäsittelylinjalla. Monivaiheinen ja viimeistä huutoa oleva pintäkäsittelymenetelmä varmistaa paitsi hyvän maalipinnan myös erinomaisen korroosiosuojan. 

Nosturi on saatavana sekä avohallintalaitteella että hytillä varusteltuna. Nosturin tilauksia otetaan vastaan kesäkuun puolestä välistä alkaen ja ensimmäiset toimitukset tehtaalta ovat syyskuussa.

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »