Toyota Material Handling Finland Oy -Toyota lanseeraa uuden sukupolven trukkimoottorin

01.10.2014 16.20

toyotamotor.jpgToyota Material Handling on julkaissut tänä vuonna uusia tuotteita enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Seuraavaksi Toyota lanseeraa täysin uuden 41 kW:n 1ZS-dieselmoottorin, joka alentaa trukkien käyttökustannuksia ja päästöjä merkittävästi. Uuden sukupolven moottori on suunniteltu momentinmuunninvaihteistolla varustettuihin Toyota Toneron trukkeihin kattaen 1.5 - 3.5 t nostokapasiteettiluokat.

Nyt lanseerattava uusi moottori parantaa Toyota-trukkien tunnettua hyvää suorituskykyä entisestään samalla vähentäen polttoainekulutusta merkittävästi. 1ZS-moottori alentaa polttoainekulutusta jopa 30% verrattuna edeltäjäänsä. Samalla Euroopan Unionin Stage-3B päästövaatimukset alittuvat kirkkaasti. Merkittävä etu loppuasiakkaalle on, että 1ZS-moottori ei tarvitse huoltoa vaativaa hiukkassuodatinta läpäistäkseen Stage 3B-päästömääräykset.  Lisäksi moottorin nokka-akseli saa käyttövoimansa huoltovapaan ja luotettavan ketjun välityksellä, joka näkyy asiakkaalle alhaisina huoltokustannuksina trukin käyttöiän aikana. Moottoriin voidaan säätää myös pisin sallittu tyhjäkäyntiaika, jonka jälkeen se sammuu automaattisesti ja täten vähentää turhaa polttoainekulutusta ja sitä kautta päästöjä.

1ZS-moottori on 3-sylinterinen turboahdettu common rail –moottori, joka on suunniteltu erityisesti raskaaseen käyttöön myös pitkille ajoetäisyyksille, vaativiin nostoihin ja paljon hydrauliikkaa kuormittaville lisälaitteille. Markkinoiden pienikokoisin säätyväjohdesiipinen ahdin takaa korkean vääntömomentin ja nopean reagoinnin läpi koko kierroslukualueen. Uusi moottori tuo mukanaan myös kuorman tunnistavan ohjaustehostimen, jolloin tehostus toimii vain kun sitä tarvitaan ja juuri tarvittavalla öljyvirtauksella. Koska ohjaustehostusta käytetään vain kulloisenkin tarpeen mukaan, on myös polttoaineenkulutus alhaisempi. 

On myös muita tekijöitä, jotka erottavat Toyotan trukkimoottorit muiden trukkivalmistajien moottoreista. Moottorit ovat Toyotan itse suunnittelemia ja valmistamia. Moottorit ovat matalaviritteisiä teollisuusmoottoreita, jotka on suunniteltu erityisesti trukkikäyttöön huomioiden trukkikäytön aiheuttamat vaatimukset moottorin käyttäytymiselle ja kestävyydelle. Täten ne edustavat Toyotan taattua laatua eli ovat vaativassa trukkikäytössä luotettavia ja kestäviä. Kaikki Toyotan moottorit valmistetaan Toyota Production System-järjestelmää noudattaen Toyotan omilla tehtailla (TPS eli
kansankielellä Lean).

“Uusi moottori soveltuu erinomaisesti kaiken tyyppisiin trukkien käyttökohteisiin. Moottori täyttää viimeisimmät EU:n päästövaatimukset ja vastaa asiakkaiden vaatimuksiin jatkuvasta polttoainetalouden parantamisesta,” sanoo Janne Huttunen, tuotepäällikkö Toyota Material Handling Finland Oy:stä.
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille

Siirry arkistoon »