Toyota Material Handling Finland Oy -Toyota lanseeraa uuden sukupolven trukkimoottorin01.10.2014 16.20
Toyota Material Handling on julkaissut tänä vuonna uusia tuotteita enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Seuraavaksi Toyota lanseeraa täysin uuden 41 kW:n 1ZS-dieselmoottorin, joka alentaa trukkien käyttökustannuksia ja päästöjä merkittävästi. Uuden sukupolven moottori on suunniteltu momentinmuunninvaihteistolla varustettuihin Toyota Toneron trukkeihin kattaen 1.5 - 3.5 t nostokapasiteettiluokat. 1ZS-moottori on 3-sylinterinen turboahdettu common rail –moottori, joka on suunniteltu erityisesti raskaaseen käyttöön myös pitkille ajoetäisyyksille, vaativiin nostoihin ja paljon hydrauliikkaa kuormittaville lisälaitteille. Markkinoiden pienikokoisin säätyväjohdesiipinen ahdin takaa korkean vääntömomentin ja nopean reagoinnin läpi koko kierroslukualueen. Uusi moottori tuo mukanaan myös kuorman tunnistavan ohjaustehostimen, jolloin tehostus toimii vain kun sitä tarvitaan ja juuri tarvittavalla öljyvirtauksella. Koska ohjaustehostusta käytetään vain kulloisenkin tarpeen mukaan, on myös polttoaineenkulutus alhaisempi. On myös muita tekijöitä, jotka erottavat Toyotan trukkimoottorit muiden trukkivalmistajien moottoreista. Moottorit ovat Toyotan itse suunnittelemia ja valmistamia. Moottorit ovat matalaviritteisiä teollisuusmoottoreita, jotka on suunniteltu erityisesti trukkikäyttöön huomioiden trukkikäytön aiheuttamat vaatimukset moottorin käyttäytymiselle ja kestävyydelle. Täten ne edustavat Toyotan taattua laatua eli ovat vaativassa trukkikäytössä luotettavia ja kestäviä. Kaikki Toyotan moottorit valmistetaan Toyota Production System-järjestelmää noudattaen Toyotan omilla tehtailla (TPS eli |