Mercedes-Benz esiintyi vahvasti FinnMETKO 2014-näyttelyssä

31.08.2014 8.55

mesemetko.jpg

Veho Hyötyajoneuvojen FinnMetko osastolla Mercedes-Benz-mallistosta olivat esillä Mercedes-Benz Arocs 3663L 8x4 Alucar-puuvarustuksella, ja Arocs 4463LK 10x4 –alusta, sekä Arocs 3658LK 8x4 kasettiauton alusta ja Arocs 3263 8x4 (2+2) puuauton alusta.

Pakettiautoja edustavat nelivetoisina Mercedes-Benz Vito Vito 116CDI 4x4-3,05/32K keskipitkä A2 A ja Sprinter 319CDI 4x4-3,5/43K pitkä A3 A BlueTec matkailuautoversiona.

Veho hyötyajoneuvo-osastolla oli tutustuttavana myös Fuso Canter umpikaapilla.

Suomen Puunkuormaajamestari 2014 – Mercedes-Benz Arocs, puunkuormauksen ammattilainen

Näyttelyn yhteydessä valittiin  Suomen Puunkuormaajamestari vuodelle 2014. Loppukilpailu järjestettiin perjantaina 29.8.2014 klo 15.00 pääportin läheisyydessä. Mestaruuden vei Jari Sarajärvi, toiseksi kuormasi Kari Heinonen ja kolmas oli Tommi Matikainen. 

Alkukilpailujen jälkeen viisi lääninmestaria ja seitsemän nopeinta haastajaa kisasivat Suomen Puunkuormaajamestarin tittelistä. Palkintoina oli Buster-alumiinivene sekä kaksi Mercedes-Benz perehdytysmatkaa Saksaan. Alkukilpailujen aikojen perusteella palkittiin naistensarjan voittaja Riitta Kekäläinen Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n luovuttamalla palkinnolla. Alkukilpailujen aikojen perusteella selvisi myös veteraanisarjan voittaja Veijo Tulkki.

Vuoden 2014 puunkuormauksen mestaruuskiertueella mukana oli järeimpään päähän kuuluva Arocs 3263L 8x4. Autoissa on asiakkaiden koeajettavana uusi 15,6 litran OM473 Euro VI -moottori, jonka suurin teho on 460 kW (625 hv) ja vääntömomentti 3000 Nm.  Tämän 6-sylinterisen rivimoottorin taloudellisuuden ja voiman takeena ovat Common-Rail yhteispaineruiskutus X-Pulse tekniikalla sekä Turbocompound. Suurtehomoottorijarru on markkinoiden tehokkain jarrutustehon ollessa mahtavat 475 kW. Tämä tuo turvallisuutta ja pidentää jarrujen käyttöikää raskaissa yhdistelmissä.

Vaihteistona on 16-vaihteinen, täysin automatisoitu Mercedes PowerShift3 G280-16. Se erottuu edukseen korkealla ajomukavuudella, erittäin laajalla välityssuhdealueella, tiheällä porrastuksella, nopealla vaihtamisella ja helpolla käytöllä. Lisäksi erilaiset ajotilat ja lisätoiminnot tekevät vaativasta puutavaran ajosta vaivattomampaa. Esimerkiksi heijaustoiminto auttaa pääsemään irti hankalasta paikasta. Kytkin on luonnollisesti näillä massoilla ja tehoilla 2-levyinen.

Runko on yhtä aikaa sopivan jämäkkä maantieajoon, mutta myös riittävän joustava metsäautoteille, joilla on säilytettävä pyörien kosketus ja voiman välittyminen tien pintaan. Autossa on teliveto ja akselit ovat Mercedeksen legendaariset napavälitteiset 13 tonnin akselit, jotka tarjoavat erinomaisen liikkeellelähtökyvyn ja maavaran pienellä sisäisellä kitkalla, jolloin tehoa ei turhaan huku voimansiirron häviöihin. Etuakseli on teräsjousitettu, lähes suora 9t akseli tarjoten puutavara-autoissa tärkeän korkean maavarana ja suuren lähestymiskulman. Taka-akselit ovat ilmajousitettuja ja viimeinen akseli on lisäksi hydraulisesti ohjaava ja ylös nostettava. Jarrut ovat sähköohjatut paineilmatoimiset levyjarrut kaikilla akseleilla.

Ohjaamon täysin tasaisella lattialla varustettu tilava StreamSpace ohjaamo. Siinä on polttoainetta säästävä aerodynaaminen muotoilu ja loistavat sisätilat. Kuljettajan ulottuvilla ovat kaikki hallintalaitteet sekä suomenkielinen, erittäin selkeä infonäyttö lukuisine toimintoineen. Automaattinen ilmastointilaite, polttoainetoiminen vesilisälämmitys, lisälämpöeristys ja monitoimiohjauspyörä huolehtivat osaltaan kuljettajan mukavuudesta. Uudet, 40 mm entistä leveämmät mukavuusistuimet tarjoavat erinomaisen istuinmukavuuden. Näkyvyyden varmistamiseksi autoissa on Bi-ksenon ajovalot, LED-huomiovalot, kääntymisvalot ja sähkölämmitteinen tuulilasi.    

Uudesta Arocs mallistosta löytyvät ratkaisut kaikkiin puutavaran kuljetustehtäviin.

Myös pakettiautomallisto mukana Metkossa

Luotettava Sprinter, suunnannäyttäjä omassa segmentissään, on vahva kumppani monenlaiseen työhön. Sprinterin uusi sukupolvi täyttää haastavimmat ammatilliset vaatimukset. Sprinterin luotettavuutta, laatua, turvallisuutta, monikäyttöisyyttä, taloudellisuutta ja huoltoja kehitetään jatkuvasti ympäristönäkökohtia unohtamatta. Polttoaineen kulutus alkaen 6,7 litraa 100 km:llä, auton elinkaaren mittainen liikkuvuusturva MobiloVan, lisävarusteinen 7-vaihteinenautomaattivaihteisto 7G-Tronic Plus, monipuoliset varustelumahdollisuudet sekä uudet turvallisuuspaketit ja BlueEfficiency-paketti takaavat sen, että Sprinter täyttää vaativatkin toiveet kokonaisuudessaan. Myös modernilta muotoilultaan se on enemmän kuin pioneeri.

Veho Hyötyajoneuvo-osastolla mukana on Sprinter -mallistosta 319CDI 4x4 automaatti uudella Euro 6 moottorilla, OFFROAD-alamäkijarrulla sekä alennusvaihteella. Malli: Mercedes-Benz Sprinter 319CDI 4x4-3,5/43K pitkä A3 A BlueTec matkailuauto.

Viton uusiutuessa loppuvuonna esittelemme vielä Metkossa nykymallin Vito 116CDI automaattina, Safety ja Design paketeilla. Malli: Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4-3,05/32K keskipitkä A2 A.

KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO YLI 1000 KUVAA METKOSTA!!!

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »