Unelmat ohjaavat Auvisen tiimiä

24.07.2014 16.30

Kuorma-autojen kustomoinnin huippunimi Mika Auvinen ei suurempia esittelyjä kaipaa. Hänen viimeisimmät projektit ”Gun Fighter” ja ”XTAR” ovat jääneet kaikkien mieleen upeina maanteiden taideteoksina. Uusin projekti sai alkunsa Viking Linen aurinkokannella vaikka XTARin piti jäädä viimeiseksi isoksi autonrakenteluprojektiksi. Mikalle oli tulossa uusi Mercedes-Benz, joka oli tarkoitus laittaa heti työhön, mutta toisin kävi. – Kaverit saivat ylipuhuttua jälleen kerran ja aurinkokannella tehtiin paljon suunnitelmia uuden auton teemaksi, Mika muistelee. Auton rakentaminen alkoi vuoden 2013 syyskuussa.

Huipputiimi mukana

auvinen__fredrik_pahlm.jpg

Auvisen tiimi haluaa pitää uuden auton teeman vielä salassa, mutta kyllä he ovat lähteneet nostamaan autonrakentelun tasoa entisestään. – Juha Ristimaa nosti viime vuonna ”Madonnan” myötä autonrakentelun jälleen ihan uudelle tasolle ja sitä tasoa tässä lähdetään ylittämään, Mika kertoo. Näin iso projekti vaatii ison tiimin alansa huippuja ja saumattoman yhteistyön heidän välillään ja sitä lähdettiin seuraavaksi keräämään. Kun haalii huiput tiimiinsä, ainoa rajoittava tekijä on käytettävissä oleva aika. Ensimmäinen tiimipalaveri pidettiin viime vuoden marraskuussa, jossa auton suunnittelusta ja designista vastaava Fredrik ”Reetu” Pahlm esitteli alustavat luonnokset, tai silloin vielä lähinnä yleisen teeman ja idean sen takana valittuine väriteemoineen. Aihe sai aikaan nyökyttelyä osanottajien keskuudessa ja heiteltiinpä tiimin kanssa yhdessä ideoita puolin ja toisin. Autoa on nyt maalattu Ruotsissa Billackeringen i Mjölby AB:ssa helmikuusta lähtien ja tällä kertaa maalauksesta vastaa Perttu Papunen, jonka kädenjälki näkyy myös Ristimaan ”Madonnassa”. Papunen kertoo, että hän oli otettu Mikan pyynnöstä maalata auto ja useiden sattumusten jälkeen yhteistyöstä tulikin totta. Korvaamattomia yhteistyökumppaneita ovat myös HIO-MEX Oy sekä Veho ja sieltä Arto Simola.  HIO-MEXin Mika ja Tero Sasti ovat tehneet autoon kaikki alumiini- ja rst-työt ja he ovat tehneet pitkää päivää monta kuukautta auton eteen.

Täydellä sielulla ja sydämellä

Uutta autoa tehdään poikien kanssa täysillä, päämäärä ja tavoite ovat yhteiset koko tiimillä. Mika sanookin, että tällaisen projektin salaisuus piilee juuri siinä, että koko tiimi tekee autoa täydellä sielulla ja sydämellä ja hän kehuukin projektiin osallistuvia hänen sankareikseen. Unelmat ovat monella tapaa osana tässä projektissa ja Auvisen tiimi on nyt unelmien perässä ja tavoitteena on saavuttaa jotain mihin muut eivät ole vielä pystyneet.

- Härmään on aina mukava tulla ja tänä vuonna tullaan juhlimaan Power Truck Show’n kymmenettä juhlanäyttelyä ja olemme mukana kunnon show meiningillä, Mika lupaa. Uuden huippuunsa rakennetun auton ensi-ilta on tietenkin Powerissa, Mika lupaa jatkaa, että hän odottaa ihmisten reaktiota uutta autoa kohtaan.

 

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »