Volvo Trucks julkistaa integroidun tieto- ja viihdekeskuksen

21.03.2017 11.11

volvotieto.jpg

Käyttökokemus kuljettajille on entistä parempi ja turvallisempi, navigointia on helpotettu, ja kuljetusten hallintaa on tehostettu. Nämä ovat Volvo Trucksin uuden viihde- ja tietokeskuksen tärkeimmät edut. 

Yhdistämällä ohjaamon audio- ja viihdeyksikön navigointi- ja kuljetustenhallintajärjestelmiin Volvo Trucks on luonut helppokäyttöisen ja täysin integroidun keskuksen, jota käytetään kosketusnäytöstä, äänikomennoilla ja ohjauspyörän painikkeilla. 

– Uuden tieto- ja viihdekeskuksen ansiosta kuljettajat voivat räätälöidä aidosti oman työtilansa, kertoo Anders Edenholm, johtava Volvo Trucks -projektipäällikkö. – He voivat esimerkiksi kuunnella suosikkiradioasemaansa missä vain, ja sekä työpuhelimen että oman puhelimen samanaikainen handsfree-kytkeminen onnistuu. Ajokokemuksesta on näin saatu entistäkin parempi ja turvallisempi. Tämä tuo lisää kodin tuntua kuljettajille, jotka viettävät pitkiä aikoja tien päällä. 

Uuden keskuksen ansiosta myös työtehtävien käsittely sujuu helpommin ja tehokkaammin kuin koskaan. Kuljettaja voi hakea reittiohjeita kuorma-auton navigointijärjestelmästä monin eri tavoin, esimerkiksi antamalla osoitteen tai koordinaatit tai napauttamalla näytöllä olevaa karttaa. Myös Dynafleet-palvelut, kuten Työaika-palvelu, kuljettajan valmennus ja viestipalvelu, ovat käytettävissä keskuksesta. Kuljettajille tämä tarkoittaa, että tiedot ovat aina ajan tasalla: tilanne on aina hallinnassa ja perusteltuja päätöksiä voi tehdä reaaliaikaisesti. He voivat myös seurata ajosuorituksiaan ja polttoaineenkulutusta sekä selvittää, millä osa-alueilla heillä on parantamisen varaa. 

– Kun kehitimme uutta tieto- ja viihdekeskusta, teimme navigoinnista ja ajotehtävien suorittamisesta mahdollisimman helppoa, kertoo Anders Edenholm. – Koska Dynafleet ja navigointitoiminnot on integroitu keskukseen, kuljettajalle voidaan lähettää osoitetietoja. Näin he voivat lähteä seuraavaan ajotehtävään jo muutamassa sekunnissa. Ja kun kuljettaja voi pitää kädet ohjauspyörässä ja katseen tiessä, hän ajaa turvallisemmin – ja tuottavuuskin paranee. 

Uuden tieto- ja viihdekeskuksen ominaisuuksia ovat esimerkiksi Spotify-, Deezer- ja TuneIn-suoratoistopalveluiden käyttövalmiudet sekä DAB ja DAB+ (Digital Audio Broadcasting).

Ohjauspyörässä on myös Push-to-Talk-painike, jolla voi aktivoida äänikomennoilla tapahtuvan ohjauksen. 

Uusi integroitu tieto- ja viihdekeskus on saatavana uusiin Volvo FH-, Volvo FM- ja Volvo FMX -kuorma-automalleihin. 

Uuden integroidun tieto- ja viihdekeskuksen käytettävissä olevat ominaisuudet: 

7-tuumainen kosketusnäyttö 

Ohjaus äänikomennoilla 

Dynafleet (Volvo Trucksin kuljetusten tietojärjestelmä) 

Toimeksiannon mukaan räätälöitävä TomTom-navigointi ja reaaliaikaisia liikennetietoja toimittava TomTom Traffic 

Bluetooth, johon voi kytkeä kaksi puhelinta samanaikaisesti 

Valmiudet käyttää musiikin suoratoistopalveluita, kuten Spotify, Deezer ja TuneIn 

DAB/DAB+ (Digital Audio Broadcasting) 

USB-portit. 

Huomautus: Tarjonta voi vaihdella eri markkina-alueilla.

19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa

Siirry arkistoon »