Mercedes-Benz Sprinter Oberaigner 6x6 -maastoajoneuvossa yhdistyvät tehokas etenemiskyky, suuri hyötykuorma ja erinomaiset maastoajo-ominaisuudet

20.03.2017 14.15

kuuskertaa1.jpg

Mercedes-Benz Sprinteristä on saatavana suoraan tehtaan tuotantolinjalta jo varsin etenemiskykyiset nelivetomallit joko alennusvaihteistolla tai ilman.

Kun tarvitaan vahvempia maasto-ominainaisuuksia, voidaan Sprinteriin valita tehtaan normaalitkin nelivetokomponentit toimittavan Oberaigner GmbH:n edelleen modifioima 4×4 tai 6×6-malli. Nelivetoiseen saadaan näin lisää maastokelpoisuutta mm. tiheämmällä alennusvaihteiston välityksellä ja isommilla maastorenkailla. Nelivetoinen versio on saatavana sekä umpinaiseen että alustamalliin. 

kuuskertaa2.jpgSilloin kuin tarvitaan erityisen maastokelpoista autoa suurella kantavuudella, valinta on Sprinter Oberaigner 6×6. Kompakteista mitoistaan huolimatta auton hyötykuorma on jopa neljä tonnia ja kokonaispaino seitsemän tonnia. Kolme vetävää akselia, jopa viisi tasauspyörästön lukkoa ja vahvistettu runko takaavat parhaan vetopidon kaikilla pinnoilla, erityisesti maastossa. 6-sylinterisellä moottorilla varustetun Sprinter 519 CDI -alustalle rakennetun mallin suurin nousukyky eteenpäin ajettaessa on jopa 60 prosenttia ja taaksepäin 40 prosenttia. Lisäksi auto selviää 60 senttimetriä syvän veden ylityksestä.

Taka-akseliston patentoitu epäsymmetrinen kaksoisheilurijousitus vähentää rungon vääntymistä, mutta myös 6x6-ajoneuvojen taipumusta puskea eteenpäin pitkittäisakselilla. Lisäksi pohjalla olevan Sprinterin ensiluokkaiset ominaisuudet ja toiminnot ovat ennallaan, edullisia käyttökustannuksia unohtamatta. Version saa alustamalliin joko normaalilla ohjaamolla tai miehistöohjaamolla.

”Mercedes-Benz Sprinter Oberaigner 6x6:n potentiaalisimmat asiakasryhmät ovat kaivos- ja energiateollisuus, Puolustusvoimat, palo- ja pelastustoimet, eri viranomaiset, yrittäjät sekä hankalissa ja haastavissa olosuhteissa operoivat yritykset”, Veho Hyötyajoneuvojen myyntipäällikkö Risto Eränen sanoo. Sprinter Oberaignerin myynti ja huolto hoidetaan Suomessa normaalin Sprinter-jälleenmyyjäverkoston kautta.

23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Liikevoitto jäi heikoksi
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain

Siirry arkistoon »