Neliakselinen 35 tonnin kokonaispainon puutavarayhdistelmän vetoauto.

20.04.2014 18.00

Neliakselinen 35 tonnin kokonaispainon vetoauto painaa varusteltuna 12 tonnista 14.5 tonniin kuormaimen käyttövarusteilla ja ilman kuormainta . Kuormaimen kanssa vastaavasti 14.5 tonnista 18 tonniin.

Neliakselisten autojen kantavuuserot 6.000 kg.

Auton kuormakoko vaihtelee 20 tonnista 23 tonniin ilman kuormainta ja kuormaimen kanssa kuormaa otetaan 17 tonnista 20.5 tonniin.

Kuormatilakoko nelikoissa vaihtelee 33 kehäkuution ja 43 kehäkuution välillä.



Neliakselisten yhdistelmien kuormatilakoko mitattuna 5.5 m nippupituudella vaihtelee 33 m3 ja 43 m3 välillä. Käytettävien pankkorakenteitten puormapoikkipinta on pienimmillään vain 6 m2 ja suurimmillaan XXL kokoluokassa vastaavasti 7.8 m2.

Jokainen lisäkuutio ja -tonni  tarpeen.

Neliakselisessa autossa on äärettömän tärkeää ottaa jokainen saatavissa oleva lisäkuutio käyttöön. Viiden kuution auton kuormatilan kasvattaminen kasvattaa kuormaa 2 tonnista kolmeen tonniin ja kymmeneen kuutioon maksimointi kasvattaa laskutuskuormaa neljästä kuuteen tonniin.

Poikkeuksellinen talvi toi helpotusta.

Poikkeuksellisen painava talviajan puu toi helpotusta neliakselisille 35 tonnisille vetoautoille sekä 76 kokonaispainoluokan yhdistelmille. Tilanne on kuitenkin nyt normalisoitumassa ja vajaakuormien määrä on kasvanut jo hyvinkin nopeasti. Lisätonnit ovat nyt tarpeen kannattavan kuljetustalouden turvaamiseksi. XXhj

27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa

Siirry arkistoon »