Mercedes-AMG:n GT-malli on puhdasverinen urheiluauto

16.04.2014 9.00

amg1.jpg

Mercedes-AMG esittelee ensi syksynä uuden huippusuorituskykyisen AMG-mallin. Mercedes-AMG GT:ssä yhdistyvät todellisten urheiluautorakastajien tärkeimmät kriteerit: henkeäsalpaava coupémainen muotoilu, tinkimättömän sporttiset sisätilat ja äärimmäinen suorituskyky niin katu- kuin rata-ajossakin. GT vie Mercedes-AMG:n samalla kokonaan uuteen autosegmenttiin.

”Uusi Mercedes-AMG GT osoittaa, että tähtäämme aikaisempaa kiihkeämmin ja aggressiivisemmin suorituskykyisten urheiluautomallien markkinoille. Mercedes-AMG GT:n teknologiset ratkaisut on valittu ajodynamiikan, käsiteltävyyden ja urheilullisuuden ehdoilla”, Mercedes-AMG:n toimitusjohtaja Tobias Moers vakuuttaa.

Uusi GT on toinen automalli, jonka Mercedes-AMG on kehittänyt täysin itsenäisesti. Aikaisemmin yhtiön osaamista on esitelty SLS AMG –mallissa.

amg22.jpg

Hillityn hallittua osaamista ja pidäkkeetöntä suorituskykyä

Mercedes-AMG GT edustaa sekä ulkonäöltään että sisätiloiltaan GT-urheiluautoa kaikkein aidoimmassa muodossaan. Auto henkii tunnetta ja läsnäoloa vahvemmin kuin mikään toinen vastaava aikaisempi malli. Sisätilojen suunnittelu, käsityömäinen osaaminen ja matkustamon aidot materiaalit vahvistavat mielikuvia ”modernin luksuksen” uudesta tasosta.

Mercedes-Benzin urheilumalleille tyypillinen muotokieli, joka on saanut vaikutteita ilmailuteollisuudesta, on viety GT:ssä entistä pidemmälle. Kojelauta leviää matkustajien eteen lentokoneen siiven tavoin. Keskellä on neljä ja kojelaudan molemmissa päissä yksi spottivalo-tyylinen tuuletussuutin. Vahva keskikonsoli on kuin suoraa lainaa rata-autojen kilpailuluokista. Keskikonsolissa näppäimet on järjestetty V-kirjaimen muotoon samoin kuin sylinterit V8-moottorissa.

Mercedes-AMG GT on aidosti auto, joka osaa koukuttaa itseensä jo paikallaan seisoessaan. Lopullisesti kuljettajan ja matkustajan pulssit kiihtyvät käynnistyksen hetkellä, kun AMG V8 –moottori herää eloon ja antaa ensimmäiset vihjeet pidäkkeettömästä suorituskyvystään.

24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön

Siirry arkistoon »