"Nämä investoinnit maankattavaan verkostoon on tehty yhdessä yksityisten jälleenmyyjien kanssa. Olemme panostaneet niin henkilöstöömme kuin toimitiloihimmekin ja olemme ylpeitä nähdessämme tämän pitkäjänteisen työn tuottavan tulosta muun muassa asiakaskokemuksen parantumisena", toteaa Volvo Finland Ab:n toimitusjohtaja Magnus Björklund.
Yrityksen uudet työ- ja palvelutilat ovat konkreettinen esimerkki asiakas- ja henkilöstökokemuksen jatkuvasta kehittämisestä. Ne on suunniteltu vastaamaan odotuksiin nyt ja tulevaisuudessa.
"Toimipisteiden lisäksi panostamme kaikkein tärkeimpään - ihmisiin ja osaamiseen, jotta asiakkaamme kaikissa kuljetussegmenteissä saavat parasta mahdollista palvelua kaikkialla Suomen Volvo verkostossa. Kehitämme tuotteitamme ja palveluamme määrätietoisesti ja kunnianhimoisesti, sillä laatu on käyttöasteen edellytys", Björklund jatkaa.
Alan halutuin työpaikka
Pitkäaikainen ihmisiin ja tiloihin investoiminen näkyy myös työntekijöiden kasvaneena kiinnostuksena. Yhdessä tekeminen heijastuu työkulttuuriin ja houkuttelee parhaita tekijöitä.
"Olemme panostaneet työntekijöiden osaamiseen, turvalliseen työympäristöön ja ajanmukaisiin työtiloihin, ja haluamme ehdottomasti olla alan halutuin työpaikka.
Viime vuonna saimme ennätysmäärän uusia työhakemuksia, toteaa Volvo Finland Ab:n henkilöstöjohtaja Viveka Haapanen tyytyväisenä.
Nuoret ovat tärkeä kohderyhmä, ja yrityksellä on pitkä perinne oppisopimuskouluttajana. Volvo Mekaanikko -oppisopimuskoulutuksen tavoitteena on alan ammattitutkinto ja ura mekaanikkona Volvon palveluksessa.
Osaaminen on asiakaspalvelun keskiössä. Volvon huoltokoulussa verkoston kuorma- ja linja-automekaanikkoja koulutetaan säännöllisesti räätälöityjen koulutusohjelmien mukaisesti. Pelkästään vuonna 2017 suoritetaan reilut 1200 koulutuspäivää.
Tietoa asiakkaille ja osaajille
Kuljetusalalla menestyksen tärkein edellytys on pitää kumipyörät tien päällä mahdollisimman tehokkaassa käytössä. Nykytekniikka ja kuorma-autojen online yhdeydet mahdollistavat automatisoidun tiedonkulun Volvon asiakaspalvelijan ja asiakkaan välillä.
"Asiakkaamme tarvitsevat ennen kaikkea tehokkaita ja heille räätälöityjä palveluita, kuten rengashuoltoa ja varaosapalveluita. Tähän olemme vastanneet tehostamalla huoltopisteidemme toimintaa ja laajentamalla aukioloaikoja. Pystymme seuraamaan asiakkaan kaluston kuntoa huoltoaikojen optimoimiseksi. Suomessa tätä työtä tekee meidän kotimainen asiakaspalvelukeskuksemme", kertoo Volvo Finland Ab:n myyntijohtaja Arto Taipola.