Sisu Polar mallisto laajenee off-road -versioilla

10.01.2014 10.30

zopt_sisu_polar_single_wheel_1.jpeg

Suomalainen kuorma-autovalmistaja Sisu Auto tuo markkinoille vaativaan maastoajoon suunnitellun Sisu Polar off-road malliston, joka tarjoaa ratkaisun vaikeammissa olosuhteissa tapahtuviin kuljetuksiin. Yksikköpyörillä varustetulla Sisu Polar kuorma-autolla rahti kulkee perille myös sen jälkeen, kun päällystetyt tiet loppuvat.

Sisu Polar off-road malliston autoissa on 14R20 yksikköpyörät, jotka varmistavat ajettavuuden myös vaikeakulkuisilla teillä. Lisäksi järeissä Sisu akseleissa on sisäänrakennetut paineilmakanavat, jotka mahdollistavat valmiuden ajon aikana käytettävissä olevan rengaspaineidensäätöjärjestelmän (CTIS) käytölle. Muutoin Auto vastaa perusteknologialtaan normaalia Sisu Polar mallistoa eikä auton taloudellisuudesta ja helposta huollettavuudesta ole siten tarvinnut tinkiä.

Maastokäyttöön suunnitellun Sisu Polar malliston vetotapavaihtoehdot ovat 6x4 tai 6x6. Raskaimmille kuormille on tarjolla myös 8x8 alusta.

Uuden Sisu Polar off-road malliston ensimmäinen asiakas on venäläinen Kamaz Master kilpatalli. Sisu Polar tulee toimimaan tallin huoltoautona kilpailuissa, joihin Kamaz Master talli osallistuu. Näitä ovat esimerkiksi Etelä-Amerikassa ajettava Dakar aavikkoralli ja Moskovasta vuosittain käynnistyvä Silkkitie ralli.

- Olemme ylpeitä voidessamme toivottaa Kamaz Master tallin tervetulleeksi Sisun käyttäjäksi. Sisu Polarin valinta tallin huoltoautoksi perustuu luotettavuuteen ja suorituskykyyn, jotka ovat avaintekijöitä vaativissa maastoralleissa, sanoo Sisu Auton vientitoiminnoista vastaava varatoimitusjohtaja Jyri Ahonen.

zopt_sisu_polar_single_wheel_4.jpeg

Maastoajoon suunniteltu Sisu Polar ei ole tarkoitettu vain kilpatallien huoltoautoksi. Todellisena monikäyttöautona se soveltuu lukuisiin erilaisiin ajotehtäviin.

- Esimerkiksi koukkulaitteella varustettuna maastokelpoista Sisu Polar autoa voidaan käyttää vaihtolava- tai konttikuljetuksiin olosuhteissa, joissa rahtiliikenteen terminaaleja tai nykyaikaisia logistisia järjestelmiä ei ole käytettävissä. Esimerkki tällaisesta käyttötehtävästä ovat huoltojoukkojen operaatiot.

Myös erittäin vaihtelevissa sääolosuhteissa tehtävät puutavarakuljetukset soveltuvat hyvin yksikköpyörillä varustetuille maastokuorma-autoille tilanteissa, joissa tavanomaiset ratkaisut eivät ole riittäviä.

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »