Mercedes-Benz teki hattutempun maailman laajuisessa automyynnissä: paras syyskuu, paras vuosineljännes ja paras myynti yhdeksässä kuukaudessa16.10.2016 19.22
Mercedes-Benz teki hattutempun maailman laajuisessa automyynnissä syyskuun loppuun mennessä. Syyskuussa myynti ylitti ensimmäistä kertaa yhden kuukauden aikana 200 000 uuden auton rajan. Autoja myytiin yhteensä 211 286 kappaletta (+12,1 %). Vuoden kolmas neljännes heinäkuusta syyskuuhun oli samalla yhtiön tähän mennessä paras 531 302 autolla (+11,2 %). Vuoden alusta lukien Mercedes on myynyt 1 537 921 uutta autoa (+11,7 %), mikä sekin on toistaiseksi paras tulos syyskuun loppuun mennessä. Syyskuussa Mercedes-Benz nousi premium-autojen markkinajohtajaksi muun muassa Saksassa, Ranskassa, Espanjassa, Sveitsissä, Japanissa, Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Meksikossa. Syyskuussa Suomessa Mercedes-Benz ylsi ainoana premium-merkkinä lähes kuuden prosentin markkinaosuuteen. ”Teimme syyskuussa vakuuttavan hattutempun ja jatkoimme tuoteoffensiiviamme esittelemällä E-sarjan farmarimallin, E-sarjan sedanin pitkän akselivälin version, C-Cabrion sekä GLC Coupén”, Mercedes-Benzin myynti- ja markkinointijohtaja Ola Källenius sanoo. Euroopassa Mercedes-Benz rikkoi syyskuun uuden myyntiennätyksen 98 877 autolla (+15 %). Kiinassa kasvuluku oli 20,1 % ja tammi-syyskuun välillä peräti 29,5 % yhteensä 344 791 autoon. Asiakkaita kiinnostavat nyt erityisesti E-sarjan sedan ja farmari, joiden kysyntä lisääntyi viidenneksellä vuoden 2015 syyskuusta. SUV-malliston kasvuluku oli 26,8 %. Vuoden yhdeksän kuukauden aikana on myyty 520 321 Mercedes-Benzin SUV-autoa (+42,2 %). SUV-mallistossa on syyskuusta alkaen tarjolla seitsemän vaihtoehtoa: GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS sekä G-sarja. smart ylitti kahden miljoonan rajan Syyskuu tarkoitti merkkipaalua myös smartille: autoja on toimitettu yhteensä kaksi miljoonaa kappaletta alkaen syyskuusta 1998 tapahtuneesta smartin ensiesittelystä. Syyskuu jatkoi smartin menestystarinaa 13 987 myydyllä fortwo-, fortwo cabrio- ja forfour-mallin autolla (+36,5 %). Pariisin autonäyttelyssä ensiesiteltyjen täyssähköversioiden ansiosta smart on ainoa automerkki, jonka koko mallisto on nyt tarjolla sekä polttomoottori- että täyssähköversioina. |