Suomen ensiesittely FinnMetkossa - Uuden ajan autohakkuri Eschlböck Biber Power Truck VICAN

28.08.2016 19.00

salome1.jpg

Salo-Machinery esittelee FinnMetkossa osastolla 878 messujen mielenkiintoisimman autohakkuri uutuuden, mikä nähdään myös tositoimissa.

Itävaltalainen hakkurivalmistaja Eschlböck on tuonut markkinoille täysin uuden Biber Power Truck -autohakkurikonseptin, mikä täydentää yrityksen kattavaa hakkurivalikoimaa entisestään.

Eschlböck Biber -hakkureita on tarjolla laaja mallisto pienhakkureista ja traktorihakkureista järeisiin autohakkurimalleihin. 

salom2.jpg

- Autohakkurit on pitkään rakennettu tehdasvalmiiksi MAN -kuorma-autojen päälle ja nyt uuden ainutlaatuisen Biber Power Truck -konseptin myötä tarjolla on tehdasvalmiit autohakkurit myös Mercedes-Benzin (TUROX) ja Volvon (VICAN) päälle rakennettuna, kertoo maahantuonnista vastaavan Salo- Machineryn Pertti Salo

Suomessa uuden ajan autohakkureiden ensiesittely tapahtui FinnMetkossa, missä metsäenergia-alan ammattilaiset pääsivät seuraamaan Biber Power Truck VICAN -autohakkurin ennennäkemättömän tehokasta työskentelyä sekä tutustumaan sen ainutlaatuiseen tekniikkaan. 

- VICAN perustuu Volvo FH16 kuorma-autoon ja alustana on erittäin maastokelpoinen 8x4 Tridem hydraulisella Hydrodrive -etuvedolla. Hakkuri ottaa voiman auton 750 hevosvoiman moottorista suoraan eikä vaihdelaatikon kautta, mikä on mahdollista Eschlböckin suunnitteleman voimansiirron avulla. Näin käytössä on kaikki tehot ja hakkurin rumpua ei tarvitse pysäyttää autoa siirrettäessä. Myös auton jäähdytysjärjestelmä on Eschlböckin hakkurikäyttöön suunnittelema ja patentoima, sanoo Salo. 

Volvon ohjaamon takaosaan  tehdaslaadulla tehty hakkurikuljettajan työpaikka on valoisa ja mukavuudeltaan huipputasoa.

- Korkealla istuvan kuljettajan näkyvyys työskentelyalueelle ja syöttöpöydälle on estoton. Kuljettaja voi myös siirtää autoa nousematta hakkurikäyttöön tarkoitetusta istuimesta. Epsilon Palfinger on kehittänyt oman nosturin Biber Power Truck käyttöön, missä kääntömekanismin ja kuormaajan voimat ovat vakionosturia suuremmat. Ja nosturin sijoittelu mahdollistaa maksimaalisen ulottuvuuden, toteaa Salo. 

Biber Power Truck VICANissa käytetään Biber 92 -suurtehohakkuria, minkä roottorin halkaisija on 110 cm, leikkuuleveys 122 cm ja syöttöaukon korkeus 75 cm. Rummussa voidaan käyttää 20 tai 10 isoa / pientä terää.

- VICANin hurja tuottavuus mahdollistaa tehokkaan operoinnin metsäpään lisäksi myös terminaaleissa, lisää Salo.  

www.salo-machinery.com 

26.04.2024 9.00SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut

Siirry arkistoon »