Iveco lanseeraa uuden New Stralis NP-ajoneuvon: mullistava kaasukäyttöinen kuorma-auto kestäviä pitkän matkan kuljetuksia varten

28.06.2016 17.50

kaasustralis.jpg

New Stralis NP on ensimmäinen kaasukuorma-auto, joka on suunniteltu varta vasten pitkille matkoille. Se on ainut maakaasuajoneuvo, joka toimii CNG- ja LNG-polttoaineella ja joka tarjoaa tehonormituksen, vaihteistoteknologian ja toimintamatkan, jotka sopivat pitkän matkan kuljetustehtäviin.

New Stralis NP esittelee uuden moottorin, joka antaa 400 hv:n tehon, mikä vastaa sen dieselversiota ja mikä on 17 % enemmän kuin sen paras kilpailija. Uuden sukupolven 12-nopeuksinen HI-TRONIX-automaattivaihteisto antaa huomattavasti lisää kestävyyttä, vähentää kuluja ja parantaa ajomukavuutta. Hi-Way-ohjaamo tarjoaa toimivan ympäristön, josta löytyy kaikki pitkän matkan tehtävässä tarvittavat mukavuudet.

1 500 kilometrin toimintamatkalla New Stralis NP ottaa aivan uusia askeleita tiellä, jolla maakaasuajoneuvoista tulee toimiva ratkaisu kaikille tehtäville, myös kansainvälille pitkän matkan tehtäville. Puhdas polttoaine, jolla se toimii, tarkoittaa sitä, että ajoneuvolla pääsee kaupunkien keskustoihin, joissa määräykset kiristyvät jatkuvasti koskien ääniä ja päästöjä.

Mullistava New Stralis NP toimii CNG- ja LNG-polttoaineella ja on kaikkein ympäristöystävällisin kansainvälisiin kuljetuksiin tarkoitettu kuorma-auto. Se on todellinen läpimurtotuote ja edelläkävijä monessa asiassa alalla.

Sen uusi Iveco Cursor 9 Natural Gas Euro VI -moottori on luokkansa ensimmäinen, joka tarjoaa saman tehon kuin vastaava dieseltuote. Se on ensimmäinen maakaasukuorma-auto, jossa on 12-nopeuksinen automaattivaihteisto: HI-TRONIX-vaihteisto takaa alhaisen polttoaineenkulutuksen ja paremman ajomukavuuden. New Stralis NP:n versio, joka käyttää vain LNG:tä, on saavuttanut ennätysmäisen 1 500 kilometrin toimintamatkan. Siinä on myös Hi-Way-ohjaamo, joka esiteltiin aikanaan ”Vuoden 2013 kuorma-autossa”, Stralis Hi-Wayssa, ja jota asiakkaat arvostavat erittäin paljon sen pitkille matkoille tarjoaman toimivuuden ja mukavuuden vuoksi.

Pierre Lahutte, Ivecon brändijohtaja, kommentoi: ”Iveco oli ensimmäinen valmistaja hyötyajoneuvojen maailmassa, joka ymmärsi maakaasun mahdollisuudet. Me olemme esitelleet markkinoille maakaasuversiot kuorma-autoista, pakettiautoista ja linja-autoista. Sen tuloksena meillä on nykyään Euroopassa yli 15 000 kaasuajoneuvoa käytössä. New Stralis NP käyttää Ivecon laajaa osaamista ottaakseen askeleen tulevaisuuteen: se on ensimmäinen markkinoilla oleva pitkille matkoille soveltuva maakaasukuorma-auto, joka tarjoaa vaihtoehdon dieselkäyttöisille kuorma-autoille. Se on myös ympäristöystävällisin pitkien matkojen ajoneuvo, mitä koskaan on ollut.

Uudistukset, jotka on esitelty New Stralis NP:ssä, vähentävät TCO-kuluja jopa 3 % verrattuna edellisiin malleihin, joissa oli jo dieselkäyttöisiin ajoneuvoihin verrattuna 40 % alhaisemmat polttoainekustannukset.

Luokkansa paras suorituskyky

Uusi 8,7-litrainen Iveco Cursor 9 Natural Gas -moottori hyödyntää Ivecon 25 vuotta sitten kehittämää stoikiometrista ratkaisua, joka on osoittautunut kaikkein testatuimmaksi ja luotettavimmaksi teknologiaksi, joka on markkinoilla. Suorituskykyä on paranneltu edelleen tärkeillä teknisillä parannuksilla: uudelleenprofiloidut imusarjat parantavat polttoainetehokkuutta, suuttimet ja ruiskutusjärjestelmä on uusittu, jotta polttoaineenvirtaus on nopeampaa, jolloin saavutetaan luokkansa paras suorituskyky. Uusi korkean virtauksen kolmitiekatalysaattori minimoi äänen ja kulutuksen.

Moottori tuottaa saman 400 hv:n ja 1 700 Nm:n vääntömomentin tehon kuin vastaava dieselversio ja takaa näin luokkansa parhaan painon ja tehon suhteen. Se tuottaa 17 % enemmän tehoa ja 6 % enemmän vääntömomenttia kuin sen paras kilpailija.

12-nopeuksinen HI-TRONIX-automaattivaihteisto vähentää New Stralis NP:n polttoaineenkulutusta ja lisää ajomukavuutta. Tilavammat polttoainesäiliöt pidentävät vain LNG:tä käyttävän ajoneuvon toimintamatkaa ennätysmäiseen 1 500 kilometriin. New Stralis NP tuottaa poikkeuksellisen upean suorituskyvyn samalla hyötykuormalla kuin vastaava diesel-ajoneuvo.

Luokkansa paras TCO-kustannusten karsimisessa

Yksinkertainen pakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmä, jossa ei käytetä AdBlueta, hiukkassuodattimia tai aktiivista regenerointia vähentää huoltotarvetta ja -kuluja. TCO-kuluja vähentävien dieselmallien ominaisuuksien lisäksi New Stralis NP tarjoaa aivan erinomaista ajomukavuutta ja turvallisuutta standardeina tulevien integroidun hydraulisen hidastimen, mäkilähtöavustimen ja mukautuvan vakionopeudensäätimen avulla. New Stralis NP:llä Iveco tuo maakaasukäyttöiset kuorma-autot pois erikoismarkkinoilta yleismarkkinoille.

Ivecon uuden sukupolven palvelut tarjotaan standardina New Stralis NP:ssä: ainutlaatuinen Uptime Guarantee -takuu, jonka avulla ajoneuvo saadaan takaisin tien päälle 24 tunnissa, jos se tarvitsee korjausta. Korjaukset, joita ajoneuvo tarvitsee, tehdään lähimmällä Iveco Truck -asemalla. Iveconpolttoainekonsultointipalvelut (Fuel Consultancy Services), joihin kuuluu TCO2-raportointi ja neuvonta.

17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa

Siirry arkistoon »