Kolmeakselinen 6x4 vetoauto on puunajon "perusjuhta" myös tulevaisuudessa. puu76

14.03.2015 20.00

2000 kg siirtymäkauden
Kolmiakselinen 6x4 vetoauto irroitettavalla peräasennusnosturilla on myös tulevien vuosien perusauto 64 tonnin kokonaispainoisena. -Muutosta vaatii vain kuormatila  joka kannattaa kasvattaa mahdollisimman pikaisesti  XXL - kuormatilavuusluokkaan.Lisäksi kantavuuden lisäys keventämällä on tuottoisaa.

Kolmeakselisen tulevaisuus on taattu vähintään painonkorotusta seuraavaksi viisivuotiskaudeksi. Suomen vieläkin 1000 päinen "puutavarajuhtalauma" ei vaihdu hetkessä- ja  osaa ei ole kannattavaa muuttaa moniakselisemmaksi lainkaan.

Seitsemänakselinen yhdistelmä sai neljän tonnin lisän ilman mitään rakennemuutoksia.

Puutavaranajon

Seitsemänakselinen sai 2013 neljän tonnin "bonuksen" - viideksi vuodeksi.Nyt on 68 tonniselle yhdistelmälle haussa lupa 28 tonnisen kolmiakselisen veturin hyväksymiseksi jatkuvana.

Tämä neljän tonnin "bonus" jakautuu auton osalla 2 tonnin korotukseen ja perävaunuun tulee siihenkin kaksi lisätonnia. 2 tonnia jää tasausvaraa perävaunulle. Monissa tapauksissa kolmiakselinen auto on edelleen edullisin vaihtoehto ja niitä uusitaankin vielä vuosikymmeniä.

68 luokan auto alle 22m mitoituksella. Pankkoleveys 2.60 m ja tolpat 3.30m-Viisi kolmosta tai kolme 5 m rankaa. 6.5m tukkia ylityksillä vaunussa 3 nippua.

Kolmiakselisen käyttöä puoltaa kuljetukset, joissa ajetaan siirtoautomaisesti pitkiä matkoja ilman kuormainta ja kuormissa kulkee paljon kuitua. - Näissä yhdistelmissä on mahdollisesti järkevää ottaa ajan myötä käyttöön myös viisiakselinen perävaunu ja nostaa sen kautta paketti 68 tonnin kokonaispainoluokkaan.Monissa tapauksissa 68 tonnin ja 76 tonnin yhdistelmän kuormat ovat täysin samat. -Tila kun ratkaisee.

Nopea ja edullinen tapa on neliakseliseen vaunuun  lisäakselin asennus joko nykyrungolle, tai jatkamalla samalla runkomittaa halutun pituiseksi. Samanaikaisesti kannattaa päivittää myös  kuormatilat uusille korkeusmitoille ja XXL kokoluokkaan vastaamaan 4000 kg lisäkuorman vaatimaa 10 m3 kuormatilatarvetta.Alle 22 metristen pankkoleveytenä on mahdollista käyttää 2.60m leveysmittaa.

Perävaunujen lisäakseliasennukset
ammattitaidolla:


Pihtiputaan Ajokonekorjaamo Oy
Markku Pihlajamäki
0400 242 431
Pihtipudas

Laurinaho -Yhtiöt Oy
Aimo Mäkinen
050 651 02
Parkano

29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan

Siirry arkistoon »