Ensimmäinen John Deere 1910G -kuormatraktori toimitettiin asiakkaalle Ruotsiiin

05.02.2016 14.10

deere1910G.jpg

Ensimmäiset John Deere’n G-sarjan metsäkoneet – 1270G- ja 1470G harvesterit ja 1910G-kuormatraktori – esiteltiin lokakuussa 2015 Skotlannissa.

Esisarjan koneet ovat sen jälkeen kiertäneet koeajossa eri puolilla Eurooppaa. John Deere 1910G -kuormatraktorin sarjatuotanto käynnistyi joulukuussa John Deere’n Joensuun tehtaalla, ja ensimmäiset koneet on toimitettu asiakkaille.

Ensimmäinen John Deere 1910G käyttöön Stora Enso Timberillä Ruotsissa

Keski- ja Pohjois-Ruotsissa olosuhteet sopivat erityisen hyvin suurille kuormatraktoreille, ja 1910G:n edeltäjä, John Deere 1910E, on ollut siellä myyntimenestys. Ei siis ihme, että ensimmäinen sarjatuotannosta valmistunut John Deere 1910G toimitettiin Stora Enso Timber AB:lle Hälleforsiin, Keski-Ruotsiin. Metsäkoneenkuljettajien Peter ja Alexander Östlingin ensivaikutelmat uutuudesta ovat erittäin myönteiset.

“Huippuluokan kuormatraktori”, kertoo Peter Östling, joka on ajanut myös 1910E ja 1710D kuormatraktoreita. “Kuormain on todella vahva ja sitä on helppo käsitellä. Tälle kuormaajalle täysikään kourallinen runkoja ei tuota mitään vaikeuksia. Kääntyvä ja vakaava ohjaamo on myös kuljettajien suosikki – ei tulisi mieleenkään palata enää kiinteään ohjaamoon”, Peter Östling toteaa.

“Kone on selvästi 1910E:tä vahvempi. Tuntuu, että se selviäisi vielä paljon vaativammistakin tehtävistä”, Alexander Östling jatkaa.

Entistä enemmän tehoa, runsaasti kuormatilaa sekä erittäin polttoainetaloudellinen Final Tier 4 -päästöstandardin mukainen moottori

1910G on John Deere -kuormatraktoreiden suurin malli, joka on suunniteltu kuljettamaan raskaita kuormia pitkiä matkoja. Sen suorituskykyyn voi luottaa vaikeassakin maastossa ja jyrkissä rinteissä. 1910G:n tärkeimmät ominaisuudet ovat sen vakuuttava teho ja suuri, 19 tonnin kantavuus. Leveän kuormatilan poikkipinta-ala on suurempi kuin 1910E:ssä, ja uusi sermi takaa ensiluokkaisen näkyvyyden kuormatilaan.

CF8-kuormain on vahva, ja se liikkuu saumattoman sulavasti. Lisävarusteena saatava älykäs kärkiohjaus tekee puomin käsittelystä helppoa ja nopeaa ja auttaa kasvattamaan tuottavuutta jopa yhden täyden kuorman verran päivässä. 

1910G-kuormatraktorissa on 9,0-litrainen Final Tier 4/vaihe IV –päästövaatimukset täyttävä John Deere Powertech™ -moottori. Edistyksellisen tekniikan ansiosta 1910G:n polttoaineenkulutus on pystytty pitämään edeltävän mallin tasolla samalla, kun moottorin tehoa on kasvatettu 7,5 prosenttia 200 kW:iin ja vääntömomenttia 21 prosenttia 1315 Nm:in.

John Deere 1910G:ssa on uudistettu myös hydrauliikkaa, automatiikkaa ja eturunkoa. Ajohydrauliikkaa ja kapasiteettia on lisätty, ja vetovoimaa on vaikuttavat 230 kN eli 4,5 prosenttia enemmän kuin ennen. CAN-väyläjärjestelmä on selkeä, ja helppokäyttöinen TimberMatic F-16 -ohjausjärjestelmä on entistä tehokkaampi. Rakenteellisten uudistusten, kuten kevyemmän pohjapanssarin, ansiosta huolto käy entistä helpommin.

ForestSight – kokonaisvaltainen palveluratkaisu tuottavuuden tehostamiseksi

ForestSight™-palveluratkaisut auttavat takaamaan John Deere -metsäkoneiden käyttövarmuuden ja tuottavuuden koneen koko elinkaaren ajan. Palvelumme kattavat koneiden huollot, varaosat ja tarvikkeet, koneiden seurannan ja optimoinnin sekä kuljettajien koulutuksen. John Deere -huoltosopimuksella koneyrittäjät voivat varmistaa korkeimman mahdollisen käyttöasteen koneelleen sekä säästää keskimäärin noin 20 prosenttia huoltokustannuksissa.

John Deere on edelläkävijä, jonka markkinajohtajuus perustuu jatkuvaan tuotekehitykseen ja korkeaan laatuun. Koneiden erinomainen käyttövarmuus, uudet innovatiiviset ominaisuudet ja lisäarvoa tuottavat palvelu- ja automaatioratkaisut - G-Sarja on enemmän kuin metsäkone.

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »