Citroën lähellä pakettiautomyynnin kaksinkertaistamista13.10.2015 21.10
Kolmen vuosineljänneksen eli tammi-syyskuun aikana Citroën myi Suomessa 424 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 219. Kumulatiivinen muutos oli 93,6 prosenttia, mikä on ylivoimaisesti kovin lukema kotimaisen pakettiautomyynnin valtamerkeillä koko vuoden aikana. Citroën on onnistunut lähes kaksinkertaistamaan myyntinsä ja on näin Suomen 6. suosituin pakettiautomerkki. Markkinaosuus nousi samaan aikaan 5 prosenttiin viime vuoden 2,8:stä. Kasvun takana on uusi Jumper, jonka myynti on samaan aikaan lisääntynyt lähes 153 prosenttia 311 kappaleeseen. Jumper on maan 8. suosituin pakettiautomalli ja vain 10 kappaletta jäljessä Toyota Hiluxista. |