Citroën lähellä pakettiautomyynnin kaksinkertaistamista

13.10.2015 21.10

citikkajumper.jpg

Kolmen vuosineljänneksen eli tammi-syyskuun aikana Citroën myi Suomessa 424 tavara-autoa, kun viime vuonna vastaavaan aikaan kauppoja tehtiin 219.

Kumulatiivinen muutos oli 93,6 prosenttia, mikä on ylivoimaisesti kovin lukema kotimaisen pakettiautomyynnin valtamerkeillä koko vuoden aikana.

Citroën on onnistunut lähes kaksinkertaistamaan myyntinsä ja on näin Suomen 6. suosituin pakettiautomerkki. Markkinaosuus nousi samaan aikaan 5 prosenttiin viime vuoden 2,8:stä.

Kasvun takana on uusi Jumper, jonka myynti on samaan aikaan lisääntynyt lähes 153 prosenttia 311 kappaleeseen.

Jumper on maan 8. suosituin pakettiautomalli ja vain 10 kappaletta jäljessä Toyota Hiluxista.

18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille

Siirry arkistoon »