Puutavaraperävaunujen markkinat uusjaossa. Vuosi 2015 näyttää jo nyt muutosten vuodelta.
23.08.2015 5.00
Puutavaraperävaunujen ensimmäisen vuosipuoliskon myynti on laskenut vuoden 2014 (179 kpl) myynnistä kolmetoista prosenttia (2x 69 kpl = 138 kpl) . Alkuvuoden 2015 kovimman nousun on tehnyt MST ja BRIAB, ja kovimmat laskut WILMA ja JYKI.
Alkuvuosipuolisko 2015 vei puutavara- perävaunumarkkinaosuudet uusjakoon.
Vuonna 2015 (12 kk)rekisteröidyt puutavaravaunut:
1. JYKI 84 kpl (46.9%) 2. NÄRKO 22 kpl (12.3%) 3. MST /Kilafors 21 kpl (11.7%) 4. WECKMAN 18 kpl (10.1%) 5. BRIAB 14 kpl ( 7.8%) 6.INTERCARS Wilma 12 kpl ( 6.7%) 7. Muut 8 kpl ( 4.5%) yht. 179 kpl (100%)
Tulossa 2015: - Matalat, kevyet ja tilavat.
Alkuvuonna 2015 (1/6kk) rekisteröidyt puutavaraperävaunut:
1. MST / Kilafors 15 kpl (21.7%) 2. JYKI 13 kpl (18.8%) 3. KOME/BRIAB 12 kpl (17.4%) BRIAB 10 kpl-KOME 2kpl 4. WECKMAN 10 kpl (14.5%) NÄRKO 10 kpl (14.5%) 6. EMTECH / AM 1 kpl (1,45%) LAURINAHO 1 kpl (1.45%) INTERCARS / Wilma 1 kpl (1.45%) 9.Muut 6 kpl (8.75%) Yht. 69 kpl (100%)
Alkuvuosipuoliskolla JYKI menetti markkinaosuutta lähes 30%:a ja samanaikaisesti MST / Kilafors kasvatti osuuttaan kymmenellä prosentilla nousten samalla markkinaykköseksi ohi JYKin, joka on pitänyt hallussaan Suomen puutavaraperävaunujen ykköspaikkaa 50 %:n markkinaosuuksin lähes koko 50 vuotisen toimintahistoriansa ajan.xxhj
|