Yhdistelmien kokonaispainoluokat kasvavat kohti 68- ja 76 tonnisia . Omapainon ja kuormatilan merkitys tuottavuuteen on useissa kalustovalinnoissa unohtunut.cc.

21.07.2015 3.47

Uusien kokonaispainojen yhdistelmät ovat edelleen muutos- ja kehitysvaiheessa. Perinteinen 60/64 tonninen on kokonaispainoluokista yleisin, mutta muutos 68 ja 76 tonnisiin jatkuu tasaisesti vielä yli kolmen vuoden siirtymäajan.
Muutosprosessissa 68 tonnisiin on kalustovalinnassa lisäakselin paikan määräävänä tekijänä nosturin mukanakuljetuksien osuus kuormattuna ajossa. 68 tonnin luokka on lisäksi monessa tapauksessa esiaste siirtymisessä 76 tonnin kokonaispainoluokkaan.

Kantavuus ja kuormatila tuovat , - tai syövät kannattavuutta.



Kaikissa kokonaispainoluokissa mahdollisimman suuret kantavuudet ja kuormatilat tuovat yhdistelmille lisätuottoa ja niitten merkitys kasvaa kokonaispainoluokissa ylöspäin siirryttäessä . Yhdistelmien omapainojen erot ovat ovat kevyimpien ja raskaimpien välillä yleisesti jopa 10.000 kg.
Kuormatilojen kokoerot ovat pienimmän ja suurimman kokoluokan välillä 20 m3 - 30 m3 ( kehyskuutiota ) .  Kuormatilaero kasvaa vielä lisää  20 - 30 kehyskuutiolla niissä yhdistelmissä, joihin onnistutaan lastaamaan kuormatilapituuden maksimoinnin ja puutavaranippujen optimoinnin  ansiosta yksi lisänippu. 

Heikki Jokela
050 4129 024

28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin

Siirry arkistoon »