Hitachi Construction Machinery esitteli tänä vuonna uuden EH1100-5 louheauton 65 tonnin luokkaan - Rotator toimittaa Eesti Energialle 11 autoa vuoden 2015 aikana

26.11.2014 18.20

ex1.jpg

Rotatorin Viron tyräryhtiö Rotator Eesti OÜ toimittaa 11 kpl EH1100-5 autoja Eesti Energialle vuoden 2015 aikana.

Monet hyväksi havaitut ominaisuudet ja tekniset ratkaisut ovat olleet pohjana, kun uutta EH1100-5 louheautoa on kehitetty. Viimeisin versio parantaa kuljettajan käyttömukavuutta sekä laitteen huollettavuutta, kasvattaa sen hyötykuormaa ja lisää etävalvontamahdollisuuksia. Myös monet muut ominaisuudet on suunniteltu vastaamaan kasvaviin käyttäjävaatimuksiin.

ex2.jpg

1. Käyttömukavuus

• Hitachin muiden suurien kaivoskoneiden tapaan EH1100-5 on varustettu suurella 25cm LCD näytöllä. Kuljettaja saa siitä tietoa louheauton käyttöjärjestelmän tilasta sekä sen hetkisestä suorituskyvystä.

• Näyttö on sijoitettu siten, ettei kuljettajan näkyvyys ulos heikkene sekä se näyttää myös peruutuskameran kuvan.

• Käännettävät kaiteet mahdollistavat hyvän näkyvyyden ajettaessa ja antavat huoltotilanteissa turvallisen putoamissuojan.

• Ohjaamon äänitasoa on alennettu parantamalla äänieristystä sekä suunnittelemalla pakokaasujärjestelmän sijainti uudelleen.

2. Huollettavuus

• Ohjaus- ja jarrujärjestelmien venttiilit sekä testausportit on sijoitettu auton huoltotasolle siten, että huolto ja käyttöjärjestelmän vianhaku ovat mahdollisimman helppoa.

• Kaksi isoa 12Voltin akkua on siirretty alas etupuskurin sisälle ja myös moni huoltoa sekä päivittäistä tarkastelua tarvitseva kohde on sijoitettu käden ulottuville.

3. Voimansiirto

• Autoon on mahdollista valita jompikumpi kahdesta tehokkaasta moottorista; MTU Sarjan 2000 moottori tai Cummins QSK23 moottori. (EPA Tier 2/E.U. Stage II)

• Allisonin valmistama H6620A automaattivaihteisto tarjoaa taloudellista ajoa mm. vähentämällä vaihteiden edestakaista vaihtamista tyhjänä. Päivitetyt vaihteiston osat lisäävät vaihteiston käyttöikää.

4. Lava ja hyötykuorma

• Vakiolava on nyt 41.5 m3 (SAE Heap 2:1) ja siinä on tasainen pohja kippaamisen nopeuttamiseksi.

• Suositeltu hyötykuorma EH1100-5 louheautolle on 63.5 tonnia.

5. Jarrut ja alamäkihidastin

• EH1100-5 takajarruissa on nyt myös integroitu pysäköinti- /lastausjarru.

• Hitachi suunnitteli louheauton öljykylpyjarrut jarrujen ja alamäkihidastimen tehokkuuden ehdoilla.

6. Teknologia ja ohjelmisto

• EH1100-5 aktiivinen luistonestojärjestelmä mahdollistaa paremman pidon liukkaissa olosuhteissa ja nopeuttaa siten ajoaikaa sekä auttaa kasvattamaan tuotantoa.

• Vaihteiston optimoitu vaihtoalue on kehitetty huomioimaan ne kuorman vaikutukset, jotka louheautossa oleva kuormavaaka rekisteröi.

• Kaikki EH1100-5 autot ovat varustettu DLU –tiedonsiirtoyksiköllä, joka mahdollistaa langattoman tiedonsiirron

www.rotator.fi

23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Liikevoitto jäi heikoksi
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain

Siirry arkistoon »