Mercedes-Benzin kompaktiluokka laajenee 5. mallilla: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

26.11.2014 6.20

cla1.jpg

Mercedes-Benzin uuden kompaktiluokan eli A-, B-, CLA- ja GLA-luokkien malleja on myyty yksistään tänä vuonna jo yli 375 000 kappaletta.

Kaikkiaan malleja on myyty noin 900 000, eikä suosiolle näy loppua ­– varsinkaan kun tarjolle saadaan jo viides kompaktiluokan tulokas Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. Autot valmistetaan Kecskémetissa Unkarissa.

“Kuten isoveljensä CLS Shooting Brake, uusi CLA Shooting Brake on tarkoitettu aktiivista elämäntyyliä suosiville asiakkaille. He haluavat erottautua valtavirrasta autolla, joka on monikäyttöinen sekä työssä että harrastuksissa”, Mercedes-Benzin myyntijohtaja Ola Källenius korostaa.

Mercedes-Benz CLA Shooting Brakessa nämä ominaisuudet ovat tasapainossa sulavan coupemaisen muotoilun ja selkeälinjaisen modernin luksustuotteen ominaisuuksien kanssa. Auton pituus on 4630, leveys 1777 ja korkeus 1435 milliä. Takaistuimella on istumakorkeutta 947 milliä eli peräti 40 milliä enemmän kuin neliovisessa CLA:ssa. Myös pääsyä takaistuimelle on helpotettu.

cle2.jpg

Uutuusmallin tavaratilan suuruus on 495 litraa, mutta takaistuinten cargo-asennossa lastaustilaa saadaan vielä 100 litraa lisää. Istuimet kaatamalla kuormaustila laajenee 1354 litran suuruiseksi. Tavaratilan leveys on 1328 milliä, eniten tässä kokoluokassa. Valinnaisvarusteena autoon saa esimerkiksi sähkötoimisen Easy-Pack-takaluukun ja tavaratilan varustepaketin, joka sisältää muun muassa 12V:n pistokkeen ja tavaraverkot tavaratilan sivuilla.

Kaksi dieseliä, kolme bensiinimoottoria ja 4Matic-neliveto

Alkuvuodesta on tarjolla kaksi diesel- ja kolme bensiinimoottoria sekä 4Matic-neliveto. Lanseerausvaiheen nelivetomallit ovat CLA 250 4Matic ja CLA 250 Sport 4Matic; dieselversiot CLA 200 CDI 4Matic ja CLA 220 CDI 4Matic ovat vuorossa myöhemmin. Kaikki moottorit täyttävät Euro6-päästötason, ja ECO start/stop-toiminto on vakiovaruste. Mallin ilmanvastuksen Cd-arvo on 0.26.

cla2.jpg

Mercedes-Benz CLA Shooting Braken vakiovarusteisiin kuuluu Collision Prevention Assist Plus – törmäyksenestoavustin , jonka avulla voidaan vähentää vakavien peräänajokolarien lukumäärää jopa kolmanneksella. Toinen vakiovaruste on Attention Assit –vireystila-avustin, joka toimii nyt 60–200 kilometrin laajalla nopeusalueella.

Varustetasot ovat Urban ja AMG Line. Lanseerausvaiheessa tarjolla on myös kokonaan uusi OrangeArt Edition –varustelu, jonka tunnistaa muun muassa erikoisista kaksoisksenon-ajovaloista, oranssein tehostein vahvistetuista, mustista AMG-kevytmetallivanteista sekä oranssin ja mustan sävyisistä urheiluistuimista, jotka on somistettu oransseilla tikkauksilla.

Mercedes-Benz CLA Shooting Braken hinnat julkistetaan myös Suomessa tammikuussa 2015, auton lanseerataan maaliskuussa 2015.

Geneven autonäyttelyssä esitellään myös maaliskuussa 2015 CLA 45 AMG Shooting Brake. Mallin kaksilitrainen turbomoottori kehittää 265 kW (360 hv) tehon ja 450 newtonmetrin väännön. Auto kiihtyy 0–100 kilometriin 4,7 sekunnissa, mutta keskikulutus jää 6,9 litraan. AMG-version vaihteistona käytetään AMG Speedshift DCT 7 –urheiluvaihteistoa, ja autossa on myös AMG Performance 4Matic –neliveto.

 
 
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa

Siirry arkistoon »