Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
Puh. (09) 698 0442
Gsm 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla: 2944574 kpl

Kuva-albumi

Djepr edessä ja kotimainen takana. Polttoainekäyttöisiä molemmat.

Share |
Djepr edessä ja kotimainen takana. Polttoainekäyttöisiä molemmat.
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):

Kuvan tiedot:

Avainsanat: Ei avainsanoja
Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 599 kertaa

Muut kuvat:

Nurmijärveltä löytyy taiteilijatason moottoripyöräosaamista. Nurmijärveltä löytyy taiteilijatason moottoripyöräosaamista.
Edellinen kuva: Seuraava kuva:
Volvo 88,Exte St , Fiskars 6000 Nurmijärveltä löytyy taiteilijatason moottoripyöräosaamista.

Kommentit

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kustomoida Dnepr MT 11 ? moottoripyörä rottapyörätyyliä hyödyntäen. Kustomointi tarkoittaa moottoripyörän muokkaamista yksilölliseksi. Kustomointi on perinteisesti vaatinut taitavaa käsityöosaamista sekä suurehkoa rahallista panostamista, johon rottatyyli on vastaliike. Rottapyörätyylissä vanhat ruostuneet osat sekä kuluneet maalipinnat ovat itseisarvo.
Saavuttaakseen kustomoinissa rottapyörän kaltaisen olemuksen, tehtiin katsaus alakulttuurin itsensä tekemiin rottapyörätyylin määritelmiin. Katsauksen avulla oli tarkoitus selvittää mitä käsitteellä ?rottapyörä? tarkoitetaan. Rottapyörämääritelmien perusteella tehtiin tiivistelmä määritelmissä esiintyneistä rottapyörän fyysisistä ominaisuuksista. Määritelmien lisäksi on esitelty ja analysoitu 5 erilaista moottoripyörää joiden tyyli sivuaa rottapyörätyyliä. Sopiva ulkonäkö oli tarkoitus löytää tekemällä suunnittelutyötä. Tiedonhankintamenetelmänä oli tekemällä tutkiminen. Suunnittelutyötä tehtiin sykleissä: ideointi, luonnostelu, analyysi. Syklin analysointivaiheessa kirjattiin ajatuksia, ideoita ja jatkoehdotuksia. Suunnittelutyön ensimmäinen vaihe oli analysoida kustomoinnin kohde. Analyysin perusteella päädyttiin muokkaamaan pyörän ulkonäköä aggressiiviseen suuntaan. Suunnittelun tukena käytettiin kustomoinnin kohteena olevasta moottoripyörästä tehtyä 3D-mallia. Malliin tehtiin muutosehdotuksia, ja otettiin pikarenderointeja mielenkiintoisista ehdotuksista. Ehdotukset analysoitiin ja tarvittavia korjauksia tehtiin kunnes mallin yleisilme oli sopiva. Osien sommittelun ollessa kohdallaan, suunnittelun tekoa jatkettiin suoraan kustomoinnin kohteena olevaan pyörään.
Lopputulos on hieman aggressiivinen, vanhanmallinen rottapyörä. Lopputulos kunnioittaa alkuperäisen pyörän olemusta, eikä sorru aggressiivisuudessaan liialliseen vauhdin korostamiseen. Pyörän ulkoinen olemus ottaa vaikutteita vanhasta kustomointikulttuurista, lisäten siihen ripauksen paheellisuutta ja rappioromantiikkaa.
Lähettäjä mpcoy / 1.6.2012

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*